Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

FAXstf X

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej

Har beställt en G5 1.6 och börjar få ångest över alla program som jag har inte kommer att fungera? tex FAXstf, när jag köpte min gamla G3 ingick en snikversion av detta program, man kunde inte lägga upp obegränsat men namn etc. jag uppgraderade till ver 6.0 för OS 9.
Nu måste jag tydligen uppgradera för 60 dollar igen? eller?

Såg att det ingick faxprogram till G5, men är det samma snikversion av FAXstf som jag fick till min G3, har någon som kör G5 kollat vilket program som ingår?

F

  • Oregistrerad
  • 2003-09-30 10:30

Panther kommer med ett fax program. Om du väntar tills 10.3 kommer kan du alltid se om det är bättre än FaxSTF.

//Rob

Citat:

Skrevs ursprungligen av Robo-X
Panther kommer med ett fax program. Om du väntar tills 10.3 kommer kan du alltid se om det är bättre än FaxSTF.

//Rob

Vad bra, vi som köpt G5 via stockholms stad har blivet lovade en gratis ver. av Panther när den kommer.
Tack för svaret

F

  • Medlem
  • 2003-10-01 10:44

jag bökade omkring i faxstf men tröttnade och hittade i stället Page Sender som är jättebra. Gratis om man bara ska ta emot. 30 dollar om man vill bli av med vattenstämpel på skickade fax. Mycket nöjd.

Använder FaxStf Pro och det fungerar utmärkt.

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2004-12-05 11:15

Jag använder en tjänst som heter eFax på http://www.efax.com eftersom jag inte vill dutta med telefonledning i i datorn, etc. Funkar jättebra och kostar inte alls mycket. Lite underligt tycker väl en del att det är att jag mit faxnummer går till London....

E-fax funkar så här:

Man får ett eget faxnummer/konto. Vill man skicka fax till nån, så skickar man en PDF eller Word eller i en massa andra format från det mailkonto man angivit till dom. Då skickas det attematiskt iväg som vanligt fax till mottagaren inom några sekunder. När sändningen är klar och faxet levererats får man ett mail med ett "klart"-meddelande.

Vill man ta emot fax, så faxar bara folk till "mitt" faxnummer i London, det görs om till ett e-post och skickas till mig inom ett par sekunder.

Dom har ett särskilt program till Mac OSX som hanterar faxen lokalt.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-12-05 11:36
Ursprungligen av Danne V:

Jag använder en tjänst som heter eFax på http://www.efax.com eftersom jag inte vill dutta med telefonledning i i datorn, etc. Funkar jättebra och kostar inte alls mycket. Lite underligt tycker väl en del att det är att jag mit faxnummer går till London....

E-fax funkar så här:

Man får ett eget faxnummer/konto. Vill man skicka fax till nån, så skickar man en PDF eller Word eller i en massa andra format från det mailkonto man angivit till dom. Då skickas det attematiskt iväg som vanligt fax till mottagaren inom några sekunder. När sändningen är klar och faxet levererats får man ett mail med ett "klart"-meddelande.

Vill man ta emot fax, så faxar bara folk till "mitt" faxnummer i London, det görs om till ett e-post och skickas till mig inom ett par sekunder.

Dom har ett särskilt program till Mac OSX som hanterar faxen lokalt.

Verkar supersmart. Och det fungerar bra? Nu skickar jag i och för sig ett fax vart tionde år ungefär, men ändå. Listigt!

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2004-12-05 14:22
Ursprungligen av Mondo:

Verkar supersmart. Och det fungerar bra? Nu skickar jag i och för sig ett fax vart tionde år ungefär, men ändå. Listigt!

Jo, jag var tvungen att fixa något i våras eftersom en kund befann sig i sommarstugan utan Internet medn med fax. Då blev det ett dussin fax, ungefär. Sedan dess har jag inte använt det alls förrän för 2-3 veckor sedan när en annan kund befann sig i en annan sommarstuga med samma förutsättningar. Jag trodde man hade kopplat bort tjänsten p.g.a. att den varit inaktivt så länge, men det gick galant, och jag hade t.o.m. pengar kvar på det förskottsbetalda konto, så det var inga problem.

Nästa gång jag tvingas använda det blir väl i vår nån gång.

Men "smart" var ordet. Mycket smidigare än att fibbla med telefonsladd in i datorn, osv.

  • Medlem
  • 2004-12-05 14:49

Vad kostar det då?

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2004-12-05 16:16
Ursprungligen av Baron:

Vad kostar det då?

Eeehh....Man pröjsar 11 euro/månad i förväg som dras av. Tror jag. Jag e inte säker.

  • Medlem
  • 2004-12-05 16:25

13 eurocent för fax skickade till svenska nummer. 9 eurocent för fax till USA. verkar det som. man kan visst få ett finskt faxnummer oxå.

1
Bevaka tråden