Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Uppgradera MBP tidigt 2011

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hallå. Ska uppgradera min MBP 13 tum med 2,3 gHz i5 processor och 4 gb ram. Tänker sätta in en SSD men vet inte vad som är klokast.

Kasta ut min 320 gb HD mot en 120/240 GB SSD och flytta ut nedladdat material till en extern disk som jag också behöver köpa då min gamla är fylld och lite långsam och klona disken och helt enkelt bara byta ut den, eller kasta ut optiska läsaren och ersätta den med en 240 gb SSD eller större och på något vis klona disken till den nya, radera bort allt på gamla disken och byta startdisk.

Dvs antingen en helt ny disk och behålla läsaren, som aldrig används, och komplettera med 1 TB extern disk eller kasta ut läsaren och ersätta med en SSD jag kör som startdisk och använder den gamla för filmer etc.

Ska även uppgradera till 8 GB ram. Finns det fler saker man kan göra? Min budget är runt 2-2,5k.

Har en 17 tum 2011. Jag kör med en SSD på 256GB där hårddisken satt. Köpte även en optibay och slängde ut den optiska läsaren - den har jag inte använt på flera år. Så nu jag har en 750GB där för data som det inte spelar så stor roll om åtkomsten är långsammare, typ iTunesbiblioteket.

Jag köpte 16GB minne. Minnet är såpass billigt idag, men om jag skulle välja mellan mer minne och SSD vinner disken alla dar i veckan.

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2013-06-11 10:25

15" 2011 här, har satt i 16GB ram, 256GB SSD på hårddiskplatsen och originaldisken på 750GB i en optibay.
Kan varmt rekommendera det.
Beställer du optibayen på ebay borde du kunna få in alltihop i din budget.

Är 16GB overkill för mig? Sysslar med textskrivning och garageband dvs musikproduktion och lite filmtittande och musiklyssnade mest. Dock kommer ett externt ljudkort med mic inforskaffas längre fram.

  • Avstängd
  • Stockholm
  • 2013-06-11 15:30
Ursprungligen av Johisco:

Är 16GB overkill för mig?

16GB minne är aldrig fel om man har flera program igång samtidigt eller använder program som kräver mycket minne som Safari och vissa musik och foto/grafik/filmprogram.

1
Bevaka tråden