Låter som det laggar/är fel hos Loopia (eller att du ställt in något konstigt).
Har du möjlighet att ta en screenshot från Loopias interface så man kan se hur du ställt in?
Kom på nu att Photostation använder sig av /photo, så måste ange mindomän.nu/photo (eller www. framför) för att komma till photostation. Så nu funkar det.
Vet inte vad som hände med Loopia, men tog bort inställningarna för "www." och sparade, sen la jag till dem igen och sparade.
Och nu fungerar både www.mindomän.nu och mindomän.nu till samma IP.
Det enda konstiga nu är att om jag anger www.mindomän.nu eller mindomän.nu så hoppar den automatiskt över till att ange portnummer 5000 i slutet. (t.ex www.mindomän.nu:5000)
en dns ska väl inte ens kunna vidarebefordra till en port? hur är detta ens möjligt?
har stängt av portdelningen i airport för 5000 nu. och finns inget på loopia som säger att den ska vidarebefordra någon port.
ligger det någon skum webserver i synology NAS som fångar upp och skickar vidare? (vet ju att DSM kör port 5000 på webgränssnittet)
men det borde den ju inte kunna göra då porten inte ens är vidareskickad i routern.
eller är det för att photostation använder sig av port 80, så jag har vidarebefordrat port 80 till NAS'en. och då man anger www.mindomän.nu (utan /photo) så fångar kanske NAS'en upp det och tror att man vill till gränssnittet för NAS'en och då automatiskt skickar vidare till vad den tycker är rätt port?
om så är fallet, hur löser man detta? vill inte att folk ska få tillgång till webgränssnittet utan att veta porten (5000)