Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

alarm med tydlig påminnelser

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Bollebygd
  • 2013-06-17 01:36

Jag letar efter en enkel app med alarm funktion, snooze. Precis som den som finns, men med snyggare layout och där man kan skriva långa påminnelser och se allihopa direkt mm. Finns det? Och kunna välja bort vibrator, samt egen låt.

Ha ni hittat någon underbar app för detta?

Jag har en app som heter Alarm Clock med möjlighet att välja egna låtar (eller spellistor) och stänga av vibration. Men informationen i den appen säger att begränsningar i iOS multitasking gör att alarm i bakgrunden inte funkar med egen låt. Då spelas vanligt varningsljud istället. Appen måste alltså vara aktiv för att egen låt ska funka.

Multitasking ska förbättras i iOS 7 sägs det men det är då det.

Sen slog det mig att den appen jag har kanske inte har uppdaterats på ett tag... snabb sökning på AppStore och hittar en "Alarm Clock Music Free" och vid första starten visade den vad som gäller om musik i bakgrunden.

Den gratisappen verkar ha det du frågar om för övrigt.

Lite lätt förvirrande men den appen heter SnoozLite när den landat i telefonen. Det ser ut som den svenska översättningen i AppStore mer beskriver vad den gör. Hursomhelst... det är därför det står SNOOZ i bilden här ovan.

1
Bevaka tråden