Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Internethastighet för HD på Apple TV

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej.

Jag funderar på att köpa en ATV men är fundersam på om jag kommer kunna visa filmer i HD från min dator/iPad eftersom jag bara har 10 mbit i uppkoppling. Är det någon som vet hur det funkar, eller var man kan kolla upp hur snabbt uppkopplingen måste vara för att det ska funka? Eller skickas det oberoende av hastigheten på din uppkoppling?

Tack för att du läste

Hyr man via iTunes buffras filmen, så vill man se i HD och har långsam uppkoppling tar det lång tid innan man kan titta. Man kan också stänga av inköp i HD i inställningarna på ATV:n. Netflix streamar ju i stället och anpassar bildkvaliteten efter hastigheten på uppkopplingen, allt från HD till sämre än VHS.

• Medlem
  • Hjo
  • 2013-06-22 23:58

Jag har 10 Mbit/s och inga problem, inköp streamas i HD och Netflix har också högsta möjliga upplösning utan några avbrott. Samma gäller streaming från dator/padda.

• Medlem
  • Kungälv
  • 2013-06-23 08:28

10Mbit räcker gott, och du säger skicka film från dator/ipad, då är det ju ditt interna nät som gäller och det spelar ingen roll vad du har för hastighet mot internet.

1
Bevaka tråden