Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Kasst ljud ur hörlursuttaget på ipad mini!?

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej alla!

Äntligen ipadägare efter år av ältande:)
I alla fall, blevgrymt besviken när jag kopplade in minaaudio pro högtalare till minin. Lät skräp
Och var inte lyssningsbart, jag fick koppla in iphonen eller laptopen istället
Det är ju ok hemma men inte tanken för stundande bilsemester där minin skulle kopplas in till bilstereons aux....
Är det fler som lider av denna åkomma på sin ipad mini? Förslag på lösningar?

Mvh

Theburtse

• Avstängd
  • Stockholm
  • 2013-06-30 07:00
Ursprungligen av Theburtse:

Hej alla!

Äntligen ipadägare efter år av ältande:)
I alla fall, blevgrymt besviken när jag kopplade in minaaudio pro högtalare till minin. Lät skräp
Och var inte lyssningsbart, jag fick koppla in iphonen eller laptopen istället
Det är ju ok hemma men inte tanken för stundande bilsemester där minin skulle kopplas in till bilstereons aux....

Vad lyssnade du på?
Har själv en vanlig iPad som jag ibland har kopplad till aktiva högtalare det låter mycket bra. Kanske har du överstyrt ingången på dina högtalare?

Jag har sett detta rapporteras på andra siter också vs nyare versioner av Apples chipset.

Jämför du med en iPhone 4S så har denna samma chipset och det är ingen skillnad.
Jämfört med iPhone 5 så är det förmodligen skillnad, jag har själv inte testat med min iPhone 5 och min iPad mini.

• Medlem
  • Malmö
  • 2013-06-30 08:55

Alltså om ljudet är helt värdelöst så är det nog något fel på den, så då är det ju bara att lämna in den.

Har testat lite mer mot iphonen (4:à) o iPod gen3 och skillnaden finns men ska ladda ned samma låt med samma bitrate
På alla devices så det blir fair:) (och lite piggare öron än just nu) återkommer!!!

Mvh

Theburtse

• Medlem
  • Karlskoga
  • 2013-07-03 12:58

Det är helt olika utgångar/ingångar.
Hörlursutgången är en "högtalarutgång", dvs lågohmig och "hög" uteffekt. Aux (line) är högohmig med låg effekt, så det blir missanpassningar. Det kan bli bättre om man har låg volym på källan och istället höjer volymen på de aktiva högtalarna. Men det riktiga är att ha en line-out från dock-kontakten.

1
Bevaka tråden