Hej det finns säkert svar på denna fråga men jag är som bekant relativt ny här och jag har inte hittat något om det den lilla stund jag kollat.
Hur som haver så har jag som jag förklarade i en annan Tråd tidigare en Time Capsule som fungerar som Router och HDD.
Jag fixade allting efter en krogkväll med Time Capsule sedan dess har det fungerat men jag har reflekterat över en sak.
Jag är generellt rätt så begränsad då det gäller kunskap om datorer överlag och generellt även Apple (haft min MBP 1,5 år).
Men jag har BBB som internetleverantör som förser mig både med bredband och tv, men i mitt nätverk så har det startas ett "nytt" nätverk som heter "Apple Network 5d39db" och mitt "standard nätverk med modemet för internet "TN_private_v9HY47" som jag först haft finns även det kvar och då jag sviftar emellan dom så händer ju ingenting egentligen men det känns liksom onödigt att det ska behöva vara två stycken.
Så till min fråga, är det så här för att jag har kopplat mitt BBB-Modem in i Time Capsule att liksom Båda fungerar som en Router?
Och kan man köra med bara Time Capsulen som router och inte använda mig utav modemet men samtidigt känns det ju vrickat?
Eller är det bara jag som konfigurerat galet i fyllan så det blivit 2 olika Nätverk fast det är ett och samma?
Gör detta att allting går segare för mig eller vad?
Tacksam för svar.
Mvh Ibra