Jag har hållit på med detta i några månader nu och kommit fram till att en bra scanner med bra mjukvara plus Evernote gör jobbet åt mig.
Har man den rätta strukturen i Evernote gällande notebooks, stacks, taggar osv. så hamnar allt rätt och är oerhört smidigt.
De som känner till Hazel för Mac kan höja ribban med en massa klokheter där Hazel tar över efter att scannern har kört in något i datorn, läs vidare här http://www.noodlesoft.com/hazel.php
Det viktiga här är att jag inte hade fixat det papperslösa kontoret med en flatblad scanner eller en allround scanner-skrivare, en och en lapp i den tar evigheter att scanna.
Det bästa materialet om hur man blir papperslös enligt mig:
David Sparks (macsparky..) ebook Paperless http://macsparky.com/paperless/ med jättefina tips, filmer m.m.
Nästa man är Brooks Duncan från Documentsnap http://www.documentsnap.com/about/ som också gav ut en ebook och han driver även en väldigt bra blogg i ämnet. Massa goda tips.
Jag köpte båda e-böckerna såklart och bådas koncept bygger på en bra scanner, men nu snackar vi riktiga maskiner - t.ex. ScanSnap från Fujitsu (check! modellen S1300i funkar ypperligt, läs mer här http://www.slideshare.net/kingfin/fujitsu-scansnap-s1300i-brochure?from_search=1) så detta blir mitt bidrag.
Visst ser Inboxen som inlägget här handlar om mycket lovande ut men jag undrar om man kommer att kunna mata med 10 ark som man kan med ScanSnap, och ännu fler med de mer avancerade scannarna.