Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Fascinerande...

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Vi lånar en lägenhet och jag bads titta på deras router som inte funkar så bra.
Det står ComHem på ett klistermärke under, jag ringer dit, uppger adressen och vem som bor här.
Jodå då nollställde de modemet och gav mig makten att sätta mitt eget lösenord på modemet.

För han kollade aldrig om jag var i lägenheten eller något sådant. Bad aldrig om kundnummer eller personnummer.
Varken av mig eller den som bor här.

Jaha är det så man gör.
Här ska hackas och kidnappas nät.

Senast redigerat 2013-07-16 16:11

Skulle tro att det bara var rutiner som inte följdes. Mänskligt fel helt enkelt.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2013-07-16 15:46

Tyvärr är det nog inte så ovanligt som man kan tro. Framför allt inte i Klapphattarnas AB, aka ComHem.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2013-07-16 15:57

Varje gång jag ringt ComHem, så har de frågat efter kundnummer/personnummer. Har väl ringt 3-4 gånger det senaste året. Jag anar att det slarvas med rutinerna och att man borde påtala det till dem.

Tja… jag lyckades fixa det jag sagt att jag skulle fixa så jag är nöjd. Mest förvånad över hur lätt det var att göra det.
Mycket kanske hänger på hur jag pratar med supportpersoner och den kunskap jag besitter i det jag ringde om.
Men detta ska ändock inte räcka för jag ringde 2 ggr och första gången letade vi efter den lgh jag satt i utan att lyckas, pratade med honom i säkert 20 minuter. Andra gången hade jag namn och adress. Då gick det fortare.

1
Bevaka tråden