Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

City Maps 2Go gratis nu

Tråden skapades och har fått 14 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2013-07-25 18:47

Väldigt bra app!
Rekommenderas för alla som är i behov av offline-kartor.

• Medlem
  • Huddinge
  • 2013-07-25 19:03

Måste provas! Jag är ofta i behov av offline-kartor. Nu finns även Google maps med offlinelagring men alternativ skadar inte.

• Medlem
  • Halmstad
  • 2013-07-25 19:08

Hur sker positionsbestämningen utan roaming?

Ursprungligen av joakimo:

Måste provas! Jag är ofta i behov av offline-kartor. Nu finns även Google maps med offlinelagring men alternativ skadar inte.

Denna är riktigt bra, har använt den i flera år.

Ursprungligen av planB:

GPS?

• Medlem
  • Huddinge
  • 2013-07-25 19:53

Kartan ser ok ut. Jag ska bege mig ut i skogen i helgen och prova hur många stigar/vandringsleder den hittar och samtidigt jämföra med Google Maps. Oftast brukar jag hamna på ställen där mobilnätet sviker och har tidigare inte kunnat se kartor ö.h.t. på mobilen.

• Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2013-07-25 21:10
Ursprungligen av joakimo:

Kartan ser ok ut. Jag ska bege mig ut i skogen i helgen och prova hur många stigar/vandringsleder den hittar och samtidigt jämföra med Google Maps. Oftast brukar jag hamna på ställen där mobilnätet sviker och har tidigare inte kunnat se kartor ö.h.t. på mobilen.

Nu är användningsområdet kanske inte att navigera på stigar utan att hitta i städer och speciellt då intressanta sevärdheter.

Ursprungligen av lappen71:

Nu är användningsområdet kanske inte att navigera på stigar utan att hitta i städer och speciellt då intressanta sevärdheter.

Jepp! Förmodligen därav namnet också, har jämfört ibland med Google Maps och det ser likadant ut.
Framförallt med Wikipedia-kopplingen är den fantastiskt bra tycker jag.
Ska testa i Riga i helgen.

Ursprungligen av keptang:

Ska testa i Riga i helgen.

Jag har varit i Riga ett par gånger. Kartorna i CityMaps2Go har fungerat utmärkt!

Vore trevligt om dom utökade appen med en enklare/grundläggande navigeringsfunktion. I Openstreetmap-kartor finns ofta många stigar inritade och då skulle man få en navigeringsapp som funkar till fots och med cykel.

• Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2013-07-26 12:27
Ursprungligen av Macaddict:

Vore trevligt om dom utökade appen med en enklare/grundläggande navigeringsfunktion. I Openstreetmap-kartor finns ofta många stigar inritade och då skulle man få en navigeringsapp som funkar till fots och med cykel.

Tänk om Apple kunde köpa upp dom och inkludera deras info i Applemaps

Köpa OpenStreetMap? Svårt, omöjligt till och med.

• Medlem
  • Trondheim
  • 2013-07-26 12:34

Jag använde den i Toronto. Fungerade super. Navigeringen sker med GPS och är oberoende av roaming.

Testade googlenavigering igår. Slog på roaming f.a. ladda in rutten och sedan slog jag av det igen. Hela rutten låg kvar, men kartorna uppdaterades givetvis inte. Funkade ändå ganska bra som semi-offlinenavigator.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2013-07-27 20:39
Ursprungligen av planB:

GPS

Bra app, kan vara lite bökigt att hitta rätt kartor eftersom de är "länsindelade".

OpenStreetMap är ett wikibaserat projekt som byggts upp och underhålls med crowd sourcing och är fri att använda, vidaredistribuera och modifiera av alla till vilket användningsområde som helst. Apple skulle kunna engagera sig i projektet och stötta det finansiellt, men det finns inget krav på att de gör det. Apple använder redan kartor från OpenStreetMap i iPhoto.

1
Bevaka tråden