Du kan importera avchd direkt i FCPX, men det är viktigt att du då importerar från originalfilstrukturen direkt från minneskortet, alternativt kopplar kameran direkt till datorn. Man skall inte bryta ut endast videofilerna, även om det går.
Men när jag läser ditt inlägg ser jag inte riktigt problemet. Jag förstår dig så här:
Din re-wrap med smartconverter fungerar. Du får mov som du kan spela upp. Detta är bara ett containerbyte och ingen ny encode.
Du kan redigera dessa med FCPX. Du KAN exportera till ProRes 422, men din spelare stödjer inte dessa (väntat).
Du kan exportera ditt redigerade material till h.264 (välj kvalitet framför hastighet i inställningarna). Det fungerar och det ser bra ut, men du har en känsla av att det inte är bra, eftersom filstorleken blir "för liten"?
Till att börja med skall du inte försöka mata din spelare med ProRes. Det är ett intermediate format som används mellan redigerings- och grafikmjukvara. Exporten bör till slut utmynna i h.264—ett format du kan spela upp i alla mediaspelare.
Jag ser ingen anledning att köra micromanageent på bitraten, men om du vill kan du skapa en h.264-preset i compressor som har de egenskaper du önskar. Denna preset kan du sen lägga till direkt i FCPX via exportmenyn. Sen är den alltid tillgänglig som ett av dina standardval vid export.