Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Omöjligt att radera "fryst" app

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Visby
  • 2013-07-26 21:15

Hej..

Har en app som inte är korrekt installerad (?) utan den har hängt sig vid "hämtar". Jag har försökt en massa knep för att radera den men inte lyckats. Telefonen som är en iPhone 4:a är jailbreakad med Evasi0n.

Testat "hard reset".Power + home trixet.
Loggat ut från Apple ID och tillbaks igen.
Raderat och installerat om appen i iTunes. Appen fryste då vid "installerar", men blev aldrig raderad.
Satte telefonen i Safe Mode genom SBSettings och testade att radera och ominstallera.
Återställde telefonen från 2st gamla säkerhetskopior på 2 olika datorer med olika Apple ID. JB fanns fortfarande kvar, och likaså appen..
Tyvärr raderades säkerhetskopian från innan jailbreaken så jag kan inte återställa den till fabriks inställningar och få bort jailbreaken.

Inget har då tyvärr hjälpt. Appen ligger fortfarande kvar som ett spöke och vill inte väck

Någon som har ett bra tips? Är lätt irriterad på den appen nu..

Är ingen "hacker" så vet någon hur jag skall göra så snälla förklara så jag förstår

Mvh
Resorb

Återställa utan att lägga tillbaka säkerhetskopia.

http://www.99mac.se/forum/p/2131369

• Medlem
  • Visby
  • 2013-07-26 21:57
Ursprungligen av keptang:

Återställa utan att lägga tillbaka säkerhetskopia.

http://www.99mac.se/forum/p/2131369

Om jag gör det vill iTunes uppdatera telefonen till 6.1.3 och det vill jag inte då jag vill jailbreaka igen.

Det förstår jag, men tror inte du har så många andra val.

Prova ta bort appen igen i iTunes och sen synka.
Kanske en "hard reset" igen däremellan.

• Medlem
  • Visby
  • 2013-07-27 10:21
Ursprungligen av keptang:

Det förstår jag, men tror inte du har så många andra val.

Prova ta bort appen igen i iTunes och sen synka.
Kanske en "hard reset" igen däremellan.

Har testat det med, men tyvärr hjälpte det inte.
Har letat i Cydia efter något program som tvångsraderar appen, men det verkar inte finnas.

Får hoppas det kommer jailbreak till 6.1.3 så kan jag uppgradera telen och jailbreaka den igen..

1
Bevaka tråden