Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Mediacenter

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej. Har i dagsläget en Apple tv 2nd gen och dreambox 500s (enigma1) båda i vardagsrummet och sovrummet.

Nu önskar jag göra en allt-i-ett lösning där jag kan köra satellit (tv och radio), spotify, plex, xbmc och AirPlay på. Önskar lite förslag på va jag kan göra. Tills nu är det enda jag kan tänka fram en Mac mini med alla dessa applikationer på. Men då kommer problemet med min satellit. Va är bästa lösningen för att få in satellit på en Mac mini?

Jag har läst lite och ser att jag kan streama min dreambox in i xbmc, men när jag tidigare provade detta på min Apple tv verkade det otroligt buggit och ostabilt.

Funderar även på att köra en usb-lösning där jag kan ta in dvb-s2 med CAM för sedan att spela av i antingen xbmc eller liknande. Men då är jag orolig för att det blir svårt å få tag på en ordentlig EPG.

någon som har testat och vet om en okej lösning för va jag vill ha? Eller förslag?

• Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2013-08-01 17:45

Kan säga med säkerhet att få till en lösning med alla dessa funktioner att fungerar bra blir svårt.
Se bara på XBMC som i det stora hela fungerar bra men det är alltid något script/tillägg som fryser/kraschar och man måste starta om.
Men lycka till och ska bli intressant att se om du kan lösa det

Mac Mini
EyeTV
XBMC

..done

Ursprungligen av barbapappa_86:

Mac Mini
EyeTV
XBMC

..done

Är detta något du har testat själv? Jag har sett en del videor och läst rätt mycket, och ser det skal vara en möjlighet, men några säger att det finns inkompatibilitet och lite sådant? Kanske du har något script du kan dela med dig, eller en miniguide?

Ursprungligen av djbizie:

Är detta något du har testat själv? Jag har sett en del videor och läst rätt mycket, och ser det skal vara en möjlighet, men några säger att det finns inkompatibilitet och lite sådant? Kanske du har något script du kan dela med dig, eller en miniguide?

Inte ännu. Har dock sett andra som använder lösningen. Den senaste versionen av XBMC har stöd för PVR från tex EyeTV. Antar att det är de tidigare implementationerna du nämnde som är buggiga och ostabila. EyeTV ska vara, vad jag har förstått, "the shit" när det gäller Mac. De har varit med ett tag och deras mjukvara ska vara mycket bra.

Scripts etc ska du inte behöva. XBMC letar upp EyeTV automagiskt.

Är du intresserad av plex kan detta vara intressant:
http://forums.plexapp.com/index.php/topic/277...

1
Bevaka tråden