Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Migrera till Outlook och ändå synca med iPad och iPhone???

Tråden skapades och har fått 14 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Brastad
  • 2013-08-04 13:29

Hej,
Frun köpte en ny dator med Windows 8 (brrr) och Office 365.
Nyfiken som jag är laddade jag hem allt till min iMac.
Som f.d. MS-användade gillar jag fortfarande Outlook men hur får jag över all info från Mail, Kalender, Things in i Outlook och fortfarande skulle jag kunna synca all info till mina IOS-prylar???

Det där förstod jag inte mycket av tyvärr, kanske är trött.

Är det Office 365 som ska användas för hosting av mail osv? Eller något annat?
Du vill flytta din data du har idag till Office 365?

Berätta lite mer exakt varifrån du vill flytta och till vad.

  • Medlem
  • Brastad
  • 2013-08-04 14:09

Jag vill flytta all info från Mail, Calendar och Things till Outlook.
Men, jag vill fortfarande kunna synca infon till min iPhone och iPad.

Vilken leverantör använder du för mail/kalender?

Vilken version av programvarorna har du?

Ursprungligen av OlleF:

Frun köpte en ny dator med Windows 8 (brrr) och Office 365.
Nyfiken som jag är laddade jag hem allt till min iMac.

Eftersom du börjar inlägget med att prata om Windows, och du har placerat tråden under "Övriga operativsystem" (=Windows), så är det inte helt självklart att det handlar om Outlook i en Mac. Därför ställer jag följande kontrollfråga:

- Din fru har köpt ett Office 365-abonnemang.
- I det abonnemanget ingår att man får lov att installera Office på upp till 5 datorer (Windows eller Mac), och nu har du utnyttjat detta och installerat Office även i din Mac.
- Du vill nu flytta över det du har i Mail, Kalender, m.fl i Macen - till Outlook i Macen.

Är detta rätt uppfattat?

Edit:
Tack, moderator, för flytt till rätt(?) forum.

  • Medlem
  • Brastad
  • 2013-08-04 14:59

Helt korrekt uppfattat.
men, jag vill fortfarande kunna synca all info från Mail, Calendar och Things till iPad och iPhone.

Ursprungligen av OlleF:

...synca all info från Mail, Calendar och Things till iPad och iPhone.

Och då behövs det mer info, vilket Keptang redan har påpekat.

Vilken version av OS X har du i din Mac?
Vilka iOS-enheter handlar det om, och vilken version av iOS har du i dem?
Vilken eller vilka mail-leverantörer handlar det om?
Hur synkar du enheterna idag? T.ex. via iTunes, via iCloud, via Google, eller på något annat sätt?

  • Medlem
  • Brastad
  • 2013-08-05 10:49

Mac 10.8.4
iPhone 6.1.4
iPad 6.1.3
Syncar idag via iCloud.
Mailleverantörer ter sig vara ointressant, jag har flera olika leverantörer för olika konton utan jag vill bara synca den informationen som finns i Outlook på min iMac till de andra enheterna.
Office är senaste för Mac dvs 2011

Ursprungligen av OlleF:

Mac 10.8.4
iPhone 6.1.4
iPad 6.1.3
Syncar idag via iCloud.
Mailleverantörer ter sig vara ointressant, jag har flera olika leverantörer för olika konton utan jag vill bara synca den informationen som finns i Outlook på min iMac till de andra enheterna.
Office är senaste för Mac dvs 2011

Nej, det är inte irrelevant vilka mailleverantörer du har. Använder du t.ex Gmail som har stöd för IMAP så räcker det att du ställer in mailkontot på respektive enhet så synkas mail, uppgifter, kalenter mm över molnet. Är det inte IMAP, utan t.ex POP3, då behöver du synka via iTunes.

  • Medlem
  • Brastad
  • 2013-08-05 11:32

Som sagt, jag vill att allt skall gå in i min Outlook från alla olika mailleverantörer och sedan syncas till mina IOS-prylar.
Alltså INTE till IOS och Mac samtidigt!
Stöder verkligen Outlook syncning över iCloud?

Ursprungligen av OlleF:

Som sagt, jag vill att allt skall gå in i min Outlook från alla olika mailleverantörer och sedan syncas till mina IOS-prylar.
Alltså INTE till IOS och Mac samtidigt!
Stöder verkligen Outlook syncning över iCloud?

Synk sker inte från ditt mailprogram, synk sker från iTunes eller med hjälp av själva mailkontot.

  • Medlem
  • Brastad
  • 2013-08-05 11:46

Men om vi nu tittar pa andra funktioner i Outlook som t.ex. Kalender och Uppgifter, kan de syncas från Outlook på Mac till IOS via iCloud?

Ursprungligen av OlleF:

Men om vi nu tittar pa andra funktioner i Outlook som t.ex. Kalender och Uppgifter, kan de syncas från Outlook på Mac till IOS via iCloud?

Det är antar jag för att du använder en @icloud.com. Det är själva mailen som synkar, inte programmet.

iCloud har stöd för IMAP.

EDIT: En bild säger mer än ord, så här ser det ut i mina inställningar för iCloud i min iPhone:

Mig veterligen finns det inga klienter utöver de som Apple erbjuder som får tillträde till iCloud's kalender, kontakter, anteckningar etc. Det är bara mail som du kan ställa in som en helt ordinär IMAP.

  • Medlem
  • Brastad
  • 2013-08-05 13:38

OK, tack för alla svar!
Nu skall jag inte installera Outlook på min iMac!

1
Bevaka tråden