Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Partitionera om hårddisken

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Har en hårddisk på 640gig som är pationerad i 3 delar. Nu är pationen med program full och jag skulle behöva mer utrymma. Är det någon som vet hur man gör för att pationera om program disken. Har hittat hur man pationerar om de övriga diskarna men kommer inte åt att pationera just program disken.

Pationerna ser ut som följer: Program 40G Media 300G och övrigt 300G.

Senast redigerat 2013-08-07 12:31
Ursprungligen av Per-80:

Har en hårddisk på 640gig som är pationerad i 3 delar. Nu är pationen med program full och jag skulle behöva mer utrymma. Är det någon som vet hur man gör för att pationera om program disken. Har hittat hur man pationerar om de övriga diskarna men kommer inte åt att pationera just program disken.

Pationerna ser ut som följer: Program 40G Media 300G och övrigt 300G.

Om någon ska kunna hjälpa dig är det bra att åtmistone veta vilken version av OS X du kör.

Ursprungligen av Per-80:

Har en hårddisk på 640gig som är pationerad i 3 delar. Nu är pationen med program full och jag skulle behöva mer utrymma. Är det någon som vet hur man gör för att pationera om program disken. Har hittat hur man pationerar om de övriga diskarna men kommer inte åt att pationera just program disken.

Pationerna ser ut som följer: Program 40G Media 300G och övrigt 300G.

Använder Mountain Lion som osx

Du kan inte ändra storleken på partitionen som OS X ligger på vad jag vet med Disk Utility iaf.

Det du kan göra är att göra en backup på allting till en extern HDD t.ex. och göra om partitioneringen på hårddisken och sen återställa din data.

Du kan använda iPartition för att göra det också, se till att ha backup på allt innan.
http://www.coriolis-systems.com/iPartition.ph...

Ursprungligen av keptang:

Du kan inte ändra storleken på partitionen som OS X ligger på vad jag vet med Disk Utility iaf.

Det du kan göra är att göra en backup på allting till en extern HDD t.ex. och göra om partitioneringen på hårddisken och sen återställa din data.

Du kan använda iPartition för att göra det också, se till att ha backup på allt innan.
http://www.coriolis-systems.com/iPartition.ph...

Ok, det var det jag misstänkte. Tack för snabbt svar.

Glöm inte att när du har gjort en kopia på din disk och raderar originaldisken är plötsligt din kopia ditt original och du saknar backup.

1
Bevaka tråden