Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Få Windows 7 att "glömma bort" iPhone-nätverk?

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2013-08-21 13:36

Det är sannerligen inte ofta jag skriver i detta delforum! Men nu har jag en arbetskamrat som frågade efter hjälp, och jag gick bet på frågan, så nu frågar jag er.
Han har som sagt en HP-laptop med Windows 7. Till denna anslöt han sin iPhone 4 med iOS 6.1.3 trådlöst. Det fungerade kanon i ett par månader, men i förra veckan började det krångla.
Man ser att datorn kopplar upp till telefonen, på iPhonen står det internetdelning 1. Alltså en enhet ansluten. Men efter 2-3 sekunder tappar den kontakten, oavsett om man ansluter trådlöst eller med kabel.
Ansluter man igen eller startar om datorn så blir det ingen skillnad. Och "Nätverksdiagnostik" eller vad det hette sa inte ett jota!
Kan man på något sätt få en Windows 7-maskin att glömma bort att den är parkopplad med iPhone? Och sedan ansluta den helt på nytt igen?
Eller vad kan jag mer försöka med?
Hans iPhone fungerade att parkoppla med min MBA, så det är inte i telefonen som problemet ligger.

Tacksam för svar!

• Medlem
  • 2013-08-21 14:46

Tusen tack Keptang!
Varje gång jag hamnar framför en PC är det något problem. (Bara felsökning hos "kompisar", endast då jag kommer i kontakt med dem) Så varje gång jag kommer i kontakt med dem så blir jag alltid lika glad över att jag har övergivit detta träsk för snart 10 år sedan. Tiden går fort.

Ursprungligen av Dalle:

Tusen tack Keptang!
Varje gång jag hamnar framför en PC är det något problem. (Bara felsökning hos "kompisar", endast då jag kommer i kontakt med dem) Så varje gång jag kommer i kontakt med dem så blir jag alltid lika glad över att jag har övergivit detta träsk för snart 10 år sedan. Tiden går fort.

Och då är Windows 7 ändå förhållandevis uthärdligt.

1
Bevaka tråden