Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ta bort startljudet i OSX

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2003-10-01 13:04

Hej.
Till Os9 kunde man hitta några lösningar för att slippa startljudet, bla hade Bitsheadz en liten app. Finns det något sån för OS X? HAr nästan sprängt mina monitorer.

• Medlem
  • 2003-10-01 19:54

Enda "lösningen" jag känner till är att hålla nere muteknappen på tangentbordet. Annars kan man ju försöka att starta om datorn så sällan som möjligt och istället sätta den i vila.
Finns det någon bättre lösning - någon?

/majk

• Oregistrerad
  • 2003-10-01 20:01

Kunde jag bara komma på hur man får ett script att funka vid avstängning så vore det ju lätt att applescripta. Att lägga ett sådant i lib/startupitems borde ju funka för att återstälal volymen - men vart lägger man det som skal ldra ner volymen?

Du skall inte prova att ställa datorn i vila istället för att stänga av och starta upp???
(beror ju lite på modell och sådär - men vet att jag får hjärtsnörp varje gång jag hör startljudet : och det är väl någon gång per månad...)

• Oregistrerad
  • 2003-10-04 22:15
Citat:

Skrevs ursprungligen av Pär
Kunde jag bara komma på hur man får ett script att funka vid avstängning så vore det ju lätt att applescripta. Att lägga ett sådant i lib/startupitems borde ju funka för att återstälal volymen - men vart lägger man det som skal ldra ner volymen?

Du skall inte prova att ställa datorn i vila istället för att stänga av och starta upp???
(beror ju lite på modell och sådär - men vet att jag får hjärtsnörp varje gång jag hör startljudet : och det är väl någon gång per månad...)

Citat:

men vet att jag får hjärtsnörp varje gång jag hör startljudet : och det är väl någon gång per månad...)

Håller med Pär

Jag använder en "hårdvarulösning", en enkel hörlurskontakt utan sladd instucken i rätt hål. Det fungerar perfekt, är helt buggfritt och riktigt prisvärt!

1
Bevaka tråden