Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Synca privata filer mellan iPhone <-> iPad

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Efter ett evigt googlande, på uppenbarligen fel sökord, så gör jag ett försök här

Jag söker en app som syncar sitt innehåll mellan min iPad och iPhone. Innehållet är anteckningar, bilder, videos etc som är privata. Jag har använt en app på iPhone sedan länge som kostade några kronor men den har tyvärr ingen syncmöjlighet. Någon vänlig själ som vet om det här är möjligt?

Tack på förhand

Kika på Evernote/Onenote, dessa kanske uppfyller ditt behov.

Ursprungligen av keptang:

Kika på Evernote/Onenote, dessa kanske uppfyller ditt behov.

Tusen tack för tipsen! Var inte riktigt vad jag letade efter men Evernote kommer jag behålla ändå Det är nog en lösenordsskyddad fotogalleri-app som syncar mellan iPhone och iPad jag söker. Typ som iSafe Pro som jag använder nu fast med sync.

Det räcker inte med iCloud-synkning och/eller Bildström då? Eller är det så privat att du inte litar på Apple?

• Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2013-08-24 18:32

Mitt råd är DropBox. Nackdelen är dock att du måste "stjärnmärka" de filer du vill ha tillgång till offline.
Lösenord kan användas för att skydda appen på mobila enheter. Fördelen med Dropbox är att du kan komma åt filerna via deras hemsida samt att du kan administrera filerna från datorn. Appen har inbyggd videospelare och bildvisare.
DropBox kan inte redigera textfiler, men tredjeparts appar klarar det galant. Om du inte har DropBox så skaffa det här så får du 2,5GB att använda.

Tack igen för all hjälp. Jag hittade en app som var perfekt, den heter Day One. Mer som en dagboks-app som syncar mellan iPhone och iPad. Det var en sådan jag var ute efter kom jag fram till. Bildström har jag aldrig testat, ska ge mig på det idag.

Här är länken till appen jag använder: https://itunes.apple.com/se/app/day-one-journ...

Nu ska jag bara hitta en app som syncar och håller reda på mina kontonnummer, koder, logins etc. Några tips?

Ursprungligen av When Doves Cry:

Tack igen för all hjälp. Jag hittade en app som var perfekt, den heter Day One. Mer som en dagboks-app som syncar mellan iPhone och iPad. Det var en sådan jag var ute efter kom jag fram till. Bildström har jag aldrig testat, ska ge mig på det idag.

Här är länken till appen jag använder: https://itunes.apple.com/se/app/day-one-journ...

Nu ska jag bara hitta en app som syncar och håller reda på mina kontonnummer, koder, logins etc. Några tips?

1password (iTuneslänk), kostar en slant dock
LastPass har också en applikation (iTuneslänk), men appen kräver att man betalar för Premium (vilket är $12/år)

Ursprungligen av suddgummi:

1password (iTuneslänk), kostar en slant dock
LastPass har också en applikation (iTuneslänk), men appen kräver att man betalar för Premium (vilket är $12/år)

Tack! Ska undersökas

1
Bevaka tråden