Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Iphoto bibliotek skadat/oläsligt

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej! Mitt bibliotek har blivit skadat och oläsligt och det enda sättet att få tillbaka alla bilder är genom att återställa alla bilder genom en säkerhetskopia, men klantig som jag är, så har jag ännu inte köpt en hårddisk för att göra det! Har haft min macbook air sen hösten 2012. Finns det någon chans att jag ändå kan reparera biblioteket eller rädda bilder? När jag klickar på info, så är iphoto programmet i alla fall inte tomt, utan det står 39 GB. Skulle vara kasst att alla mina bilder försvinner!

Själva meddelandet som dyker upp är "Ditt bildbibliotek är skadat eller oläsligt och kan inte öppnas. Återställ det från en säkerhetskopia."

iPhoto-biblioteket är egentligen en mapp. Högerklicka på det och välj att visa dess innehåll. Se om du kan komma åt bilderna den vägen.

Ursprungligen av John A:

iPhoto-biblioteket är egentligen en mapp. Högerklicka på det och välj att visa dess innehåll. Se om du kan komma åt bilderna den vägen.

Tack! Såg att jag nu kunde komma åt filerna. Det jobbiga är bara att alla tusen bilder jag har, ligger var och i för sig i en mapp, dvs för att komma åt en bild, måste man klicka sig igenom 7 mappar. Det här kommer ta tid att hämta ut varje bild men så länge inget är förlorat.

Funderar på att köpa en hårdisk nästa vecka och kopiera biblioteket in dit, sen återställa iphotobiblioteket och föra in allt tillbaka från hårdisken. Tack i alla fall!

• Medlem
  • White Beach, Puerto Galera
  • 2013-08-30 23:42
Ursprungligen av Lithvel:

Tack! Såg att jag nu kunde komma åt filerna. Det jobbiga är bara att alla tusen bilder jag har, ligger var och i för sig i en mapp, dvs för att komma åt en bild, måste man klicka sig igenom 7 mappar. Det här kommer ta tid att hämta ut varje bild men så länge inget är förlorat.

Funderar på att köpa en hårdisk nästa vecka och kopiera biblioteket in dit, sen återställa iphotobiblioteket och föra in allt tillbaka från hårdisken. Tack i alla fall!

Har du provat att reparera biblioteket?

1
Bevaka tråden