Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iPhone och musik-appen?

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Tjena!

Jag lyssnar ofta på ljudböcker via telefonen i den vanliga musikappen. Ibland kan jag öppna musikappen och då har tiden som är kvar på just det spåret gått tillbaka till noll, även om jag är helt säker på att jag var på t.ex. 39 min och 20 sek. Jag har försökt att aktivt skapa felet men inte lyckats, det verkar inte heller korrelera med om jag stänger av olika appar i multitask-funktionen däremot är det så att ibland nollas spåret när jag avslutat musikappen genom att ta bort den i multitask-funktionen. Dock inte alltid.

Har länge funderat på detta och det kanske är någon som vet varför det är så eller hur det kommer sig?

/ Jakob

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2013-09-02 15:02

Är din ljudbok i mp3-format eller i m4b-format?
För är den i mp3 och du spelar tex musik mellan dom gånger du lyssnar på boken så startas den om från början.
Är den däremot i rätt format alltså m4b så spelar det ingen roll att du spelar musik mellan gångerna utan då kommer den ihåg.
Dessutom får du tillgång till flera andra funktioner om det är i m4b format såsom att ändra hastighet den spelas upp.

Bästa är att du köper AudioBook Builder i App Store och gör om till rätt format.

Senast redigerat 2013-09-03 07:43
Ursprungligen av lappen71:

Är din ljudbok i mp3-format eller i m4b-format?
För den i mp3 och du spelar tex musik mellan dom gånger du lyssnar på boken så startas den om från början.
Är den däremot i rätt format alltså m4b så spelar det ingen roll att du spelar musik mellan gångerna utan då kommer den ihåg.
Dessutom får du tillgång till flera andra funktioner om det är i m4b format såsom att ändra hastighet den spelas upp.

Bästa är att du köper AudioBook Builder i App Store och gör om till rätt format.

Det jag har sett så ska det ha varit mp3-format. Men det ligger ju helt klart något i det du säger, ska kolla på det. Tack för input!

Man kan sätta rätt metadata på filerna i Itunes också. Så gör jag med ljudböcker i MP3 från tappen. Man väljer alla "låtarna" sätter att de ska komma ihåg position, att det är en ljudbok och att de ska skippas vid slumpvis uppspelning.

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2013-09-03 10:18
Ursprungligen av lappen71:

Bästa är att du köper AudioBook Builder i App Store och gör om till rätt format.

Inte testat på länge, men förr kunde man använda itunes för att konvertera till AAC och sen döpa om filerna till .m4b.
Säkert smidigare med appen, men om man vill ha ett gratis-alternativ.

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2013-09-03 13:38
Ursprungligen av Json_81:

Inte testat på länge, men förr kunde man använda itunes för att konvertera till AAC och sen döpa om filerna till .m4b.
Säkert smidigare med appen, men om man vill ha ett gratis-alternativ.

Det går fortfarande men som du säger är det lite osmidigt eftersom man måste byta filändelse på en massa filer.
Samt att det är fortfarande en massa filer till skillnad med Audiobook bilder så sammanfogas filerna

1
Bevaka tråden