Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ljud via 3,5 mm. Bild via hdmi.

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2013-09-06 19:49

Som topic lyder. Har försökt leta men hittar ingenstans.

Vill alltså kunna se klippet genom hdmi och använda mig av biosystemet genom 3,5 mm uttaget.

Har inte löst det på något sätt än. (Nybliven mac mini ägare)
Snabbt svar uppskattas.

Jag har använt flera versioner av Mac Mini på precis det tillvägagångssättet utan problem. Har du problem eller undrar du bara om det går?

Om du har problem, öppna Systeminställningar och välj Ljud för att sedan kontrollera hur datorn skickar ut ljudet under fliken Ljud ut. Välj där den utgång som du önskar.

Vilken modell av Mac mini har du?
Vilken mottagare har du (varför vill du skicka bild via HDMI och ljud via 3,5mm)?

Du väljer ljudutgång du vill använda via systeminställningar.

• Medlem
  • 2013-09-06 20:03

Jag har gjort det där. Men står endast min tvs namn och inbyggda högtalare.

Jag använder mig av ett logitech system som bara har vanlig hörlursingång. Då minin inte har någon optisk ingång.

Ursprungligen av MRV:

Jag använder mig av ett logitech system som bara har vanlig hörlursingång. Då minin inte har någon optisk ingång.

Vilket Logitech system? Förstår inte varför du ska behöva en optisk ingång när du vill få ut ljud. Din mini (beroende på modell) har med största sannolikhet optisk ut via 3,5mm.

Ursprungligen av MRV:

Om du talade om hur gammal Minin är så kan du få bättre hjälp men vad du bör veta är att 3.5mm-utgången också är optisk

• Medlem
  • 2013-09-06 20:18

Jag har den senaste 2,5 GHz Mac mini

Och logitech z5500

Ursprungligen av MRV:

Enligt manualen för Logitech systemet finns det fyra ljudingångar. En vanlig 3.5mm för mp3-spelare på sidan, en digital koaxial, en digital optisk samt en 6-kanalsingång

Har du kollat manualen?
http://www.logitech.com/repository/1411/pdf/1...
http://www.logitech.com/repository/1411/pdf/1...

Från 0.54 på denna video ser du de olika anslutningarna o lite senare kommer instruktioner om hur du ansluter det till en Mac...

Möjligen behöver du en sån här kabel:

Senast redigerat 2013-09-07 09:17

Om du väljer inbyggda högtalare som ljud ut-enhet så tror jag att Minin väljer att skicka ljudet via hörlursutgången om det sitter någon kabel i. Värt att prova i alla fall.

• Medlem
  • 2013-09-09 13:30

Jag kidnappar tråden lite.

Om man har en Mini och en Thunderbolt Display inkopplad tycks det vara omöjligt att få den att inställt gå via vanliga 3,5mm-ljudutgången på datorn, trots att man försöker markera den. Någon som vet hur man löser detta problem?

Ursprungligen av Dalle:

Jag kidnappar tråden lite.

Om man har en Mini och en Thunderbolt Display inkopplad tycks det vara omöjligt att få den att inställt gå via vanliga 3,5mm-ljudutgången på datorn, trots att man försöker markera den. Någon som vet hur man löser detta problem?

Antar att du har kontrollerat ljud ut under inställningar?

• Medlem
  • 2013-09-09 20:26

Absolut! Och om jag provar att ändra så går det inte. Men om jag tar ut 3,5mm-jacket går det att välja olika utgångar. Idiotiskt!

1
Bevaka tråden