Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Diskutera Apples presskonferens från den 10/9

Tråden skapades och har fått 526 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av the_karate_kid:

Kan någon som har koll på läget ang. de olika LTE modellerna http://www.apple.com/iphone/LTE/ förklara om det kommer gå att köpa en iPhone 5S i USA och använda i Sverige med tex Tele2's LTE?

Det borde vara modell A1457*: UMTS/HSPA+/DC-HSDPA (850, 900, 1900, 2100 MHz); GSM/EDGE (850, 900, 1800, 1900 MHz); LTE (Bands 1, 2, 3, 5, 7, 8, 20)

Band 7 ska vara 2600 MHz som används i städer hos oss. Band 7 finns inte på den andra GSM Modellen A1533.

Model A1530 känns som Kina.

Ursprungligen av Richard Rönnbäck:

*gäsp*

Oväntat...

Att uttrycka missnöje efter en keynote är lika naturligt som att torka sig efter ett toabesök. Så ska det bara vara helt enkelt.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2013-09-10 21:06
Ursprungligen av acke:

Släpp GM nu då!

1 PM PST, alltså 23:00 för oss.

https://mobile.twitter.com/iPhoneTeam/status/...

Ursprungligen av zappee:

Tycker det var en bra presentation och 5S hade några riktigt coola features.

Vad vill folk ha egentligen?

Förmodligen precis allt som inte kom. Större skärm, inbyggd rakapparat, rymdraket etc.

  • Medlem
  • International user
  • 2013-09-10 21:07
Ursprungligen av Capeman:

Att uttrycka missnöje efter en keynote är lika naturligt som att torka sig efter ett toabesök. Så ska det bara vara helt enkelt.

Alltid samma personer också

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2013-09-10 21:07
Ursprungligen av keptang:

Jag står fast vid inlägg #11, sorry.

Inte ens min fru vill ersätta sin 5a..

Generellt har det varit ganska naturligt att skippa en generation iPhones. iPhone 3GS till iPhone 4S var en massiv uppdatering, likaså kommer iPhone 5S blir en massiv uppdatering för min del.

iPhone 5C kan faktiskt locka kunder som gillande iPhone 3GS känsla.

Har man en iPhone 5 nu ser inte jag något extremt behov att uppgradering. Touch ID möjligen som en smidighetsfaktor.

Ursprungligen av Okänd användare:

Hade väl inte? 4 an och även 3GS fanns då när 4s kom? Sedan så kan man jämföra dessa och så hade man sett att 5S har snabbare processor, fingerlåsningen etc.

Det blir 5C istället för 5 - det är nog inte svårare än så

Ursprungligen av zappee:

Vad ville du ha?

Jag ville ha ny design från 5an. Gärna en option på större skärm. Vill se funktioner som NFC, 802.11ac.
Men nu kom en telefon i plast iaf, men det är inget för mig.

Oh well, nästa år kanske, eller nästnästa.

  • Medlem
  • International user
  • 2013-09-10 21:09
Ursprungligen av keptang:

Jag ville ha ny design från 5an. Gärna en option på större skärm. Vill se funktioner som NFC, 802.11ac.
Men nu kom en telefon i plast iaf, men det är inget för mig.

Oh well, nästa år kanske, eller nästnästa.

Alright, då borde du rulla över till Samsung. Det är sådana uppdateringar de gör

Ursprungligen av zappee:

Alright, då borde du rulla över till Samsung. Det är sådana uppdateringar de gör

Trolleritrollera.

Alltid intressant att om man inte tycker om det som gud (Apple) gör så är det fel, ganska likt religioner.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2013-09-10 21:13
Ursprungligen av Capeman:

Är det inte så att aktiviteten rent generellt sjunkit ganska mycket på 99mac det senaste året?

Intressant nog verkar iOS 7 komma även för iPad nästa vecka.

Jo, det har du också rätt i. 99mac är inte alls vad det har varit, där kom en kraftig brytpunkt.

Ursprungligen av Erik.dv:

Det är ungefär exakt det som brukar skilja "Best" och "Better" modellerna av iOS-enheterna. Ungefär lika liten / stor skillnad som varje år alltså (jag tror iPhone 4 till 4S var ett större hopp i prestanda än tidigare generationer, i varjefall grafikprestanda).

Till skillnaden 5S och 5C är själva desigen. Men 5C är ju en 5:a invändigt. Apple har i stort sätt bara desginat om iPhone 5 och gjort den till en lite "annorlunda" modell gällande färger. Kan attrahera en annan målgrupp ex.

Tillräckligt stor skillnad för att kalla de olika mobiler / modeller. Väldigt stor skillnad i vissa bemärkelser. Men det beror på vad man gör med luren.

Jag har fått sinnebilden av 5C att vara en telefon för kidsen. Jag menar, ingen vuxen människa kan idag, 2013, tycka att en sådan plastig telefon i dessa grälla färger är ett designmässigt mästerverk.

På grund av ovanstående är jag förvånad att så lite skiljer, kanske mest att inte 5S är en bit längre ifrån.

Ursprungligen av zappee:

Keynotes blir ju aldrig "intressanta" längre då allt redan läcker.

Dock är det ju standard att alla ska vara missnöjda.

Det har jag redan konstaterat i tidigare inlägg.

Dock anser jag inte mig vara missnöjd av den anledningen som du antagligen tror, jag hoppades inte på flygande grisar o dyl. Jag hoppades på mer överraskande uppdateringar, saker som man inte tänkt på som blir väldigt uppskattade framöver.

Jag funderar skippa den här uppdateringen.

  • Medlem
  • International user
  • 2013-09-10 21:13
Ursprungligen av keptang:

Trolleritrollera.

Alltid intressant att om man inte tycker om det som gud (Apple) gör så är det fel, ganska likt religioner.

Inte speciellt mycket trollande där nej.
Det är sånt Samsung gör, ändrar en design som inte behövs, lägger in "standarder" som inte används (NFC/802.11ac) och gör större och större skärm (Note 3, SATAN vad stor)

Jag tyckte det var coolt att Apple slängde in en hel del coola funktioner som andra inte kör t.ex.

  • Medlem
  • International user
  • 2013-09-10 21:14
Ursprungligen av zinned:

Jo, det har du också rätt i. 99mac är inte alls vad det har varit, där kom en kraftig brytpunkt.

Jag har fått sinnebilden av 5C att vara en telefon för kidsen. Jag menar, ingen vuxen människa kan idag, 2013, tycka att en sådan plastig telefon i dessa grälla färger är ett designmässigt mästerverk.

På grund av ovanstående är jag förvånad att så lite skiljer, kanske mest att inte 5S är en bit längre ifrån.

Det har jag redan konstaterat i tidigare inlägg.

Dock anser jag inte mig vara missnöjd av den anledningen som du antagligen tror, jag hoppades inte på flygande grisar o dyl. Jag hoppades på mer överraskande uppdateringar, saker som man inte tänkt på som blir väldigt uppskattade framöver.

Rätt svårt att veta vad som kommer bli uppskattat framöver.
Jag tror Touch ID kommer bli det, bara att slippa skriva in sin kod varje gång man köper en ny app eller dyl.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2013-09-10 21:15
Ursprungligen av zappee:

Jag tyckte det var coolt att Apple slängde in en hel del coola funktioner som andra inte kör t.ex.

T ex vaddå?

Ursprungligen av zappee:

Rätt svårt att veta vad som kommer bli uppskattat framöver.
Jag tror Touch ID kommer bli det, bara att slippa skriva in sin kod varje gång man köper en ny app eller dyl.

Finns ju redan i Click-Once eller va det nu heter.

  • Medlem
  • Halmstad
  • 2013-09-10 21:18
Ursprungligen av zinned:

Jag har fått sinnebilden av 5C att vara en telefon för kidsen. Jag menar, ingen vuxen människa kan idag, 2013, tycka att en sådan plastig telefon i dessa grälla färger är ett designmässigt mästerverk.

IOS7 passar bra ihop med 5C. Det är design på samma dagisnivå.

Ja, jag hatar nya gui'et.

  • Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2013-09-10 21:18
Ursprungligen av keptang:

Jag ville ha ny design från 5an.

Vissa ropar alltid om ny design, och när det kommer är det för lite eller inte bra.

Personligen tycker jag, att när något har en bra design så behöver man inte byta, bara för bytandets skull. Och iPhone 4-5 har bra design.

  • Medlem
  • International user
  • 2013-09-10 21:18
Ursprungligen av zinned:

T ex vaddå?

Finns ju redan i Click-Once eller va det nu heter.

Som t.ex. en del kameranyheter (dual led, 120fps i 720p, slowmo, o.s.v)
Även fingeravtryck m.m.

Menar du MS ClickOnce?

  • Medlem
  • Malmö
  • 2013-09-10 21:22
Ursprungligen av MatsOlov:

Vissa ropar alltid om ny design, och när det kommer är det för lite eller inte bra.

Personligen tycker jag, att när något har en bra design så behöver man inte byta, bara för bytandets skull. Och iPhone 4-5 har bra design.

Jag är helt enig.

Ursprungligen av zappee:

Som t.ex. en del kameranyheter (dual led, 120fps i 720p, slowmo, o.s.v)
Även fingeravtryck m.m.

Vem bryr sig? Sure, blondinbella känner kanske att hon behöver 120fps för slow-mo i nån sminkvideo eller bättre kamera för sina FB- och Instagram-bilder. Det är i dessa miljöer som en mobilkamera rör sig - snapshots. Där spelar den ingen större roll.

Riktiga bilder tar man med DSLR.

Så nej, några riktiga nyheter förutom Touch ID fanns inte. Om du fortfarande anser det får du gärna påpeka vilka dessa är, jag då missat dem.

Ursprungligen av zappee:

Menar du MS ClickOnce?

Nej, jag menar möjligheten Apple ger att bara klicka en gång för köp av app.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2013-09-10 21:23

GM är ute nu!

Ursprungligen av keptang:

Jag ville ha ny design från 5an. Gärna en option på större skärm. Vill se funktioner som NFC, 802.11ac.
Men nu kom en telefon i plast iaf, men det är inget för mig.

Oh well, nästa år kanske, eller nästnästa.

Varför större skräm? Jag personligen tycker att endast ett litet case på iphone 5 innebär att det direkt blir otympligare att skriva med och att den "känns" mer i fickan. Kombon iphone 4 tum + ipad mini tycker jag är helt ultimat.

  • Medlem
  • International user
  • 2013-09-10 21:24
Ursprungligen av zinned:

Jag är helt enig.

Vem bryr sig? Sure, blondinbella känner kanske att hon behöver 120fps för slow-mo i nån sminkvideo eller bättre kamera för sina FB- och Instagram-bilder. Det är i dessa miljöer som en mobilkamera rör sig - snapshots. Där spelar den ingen större roll.

Riktiga bilder tar man med DSLR.

Nej, jag menar möjligheten Apple ger att bara klicka en gång för köp av app.

Haha, du är rolig.

Ursprungligen av keptang:

Jag ville ha ny design från 5an. Gärna en option på större skärm. Vill se funktioner som NFC, 802.11ac.
Men nu kom en telefon i plast iaf, men det är inget för mig.

Oh well, nästa år kanske, eller nästnästa.

Personligen så gillar jag att de håller kvar vid formfaktorn mer än ett år. Det har fördelar - speciellt när jag gillar den. Att de skulle behålla formfaktorn var inte direkt oväntat - det är en stor del av Apple "DNA" (även om de har lekt ganska mycket med Ipad nano:)

Jag tror att A7 kommer att göra en hel del skillnad. Minns de sura minerna när 4S kom, sen visade det sig att det var en jäkla skillnad prestandamässigt. Jag har en 4S och den känns fortfarande fräsch och snabb. 5 till 5S verkar vara ett ännu större kliv.

Ursprungligen av keptang:

Jag ville ha ny design från 5an. Gärna en option på större skärm. Vill se funktioner som NFC, 802.11ac.
Men nu kom en telefon i plast iaf, men det är inget för mig.

Oh well, nästa år kanske, eller nästnästa.

Men S versionerna är väl alltid samma modell? 3S ser lika dan ut som 3, fast bätte.. samma med 4S och nu 5S.. Sen att man inte vill uppgradera från 5 är väl inte så konstigt.. 5an är ju max 1 år gammal, och det är väl bara positivt att vi får telefoner som känns balla mer än ett år ;D

Ursprungligen av zinned:

Riktiga bilder tar man med DSLR.

riktiga bilder tar man med kameran som man har med sig;)

  • Medlem
  • International user
  • 2013-09-10 21:28
Ursprungligen av Capeman:

Jag tror att A7 kommer att göra en hel del skillnad. Minns de sura minerna när 4S kom, sen visade det sig att det var en jäkla skillnad prestandamässigt. Jag har en 4S och den känns fortfarande fräsch och snabb. 5 till 5S verkar vara ett ännu större kliv.

Även M7-delen också. Kan nog komma en del coola appar till det.

Ursprungligen av acke:

GM är ute nu!

Får inte upp något. Inte på OTA iaf.

Ursprungligen av zinned:

Vem bryr sig? Sure, blondinbella känner kanske att hon behöver 120fps för slow-mo i nån sminkvideo eller bättre kamera för sina FB- och Instagram-bilder. Det är i dessa miljöer som en mobilkamera rör sig - snapshots. Där spelar den ingen större roll.

Riktiga bilder tar man med DSLR.

Så nej, några riktiga nyheter förutom Touch ID fanns inte. Om du fortfarande anser det får du gärna påpeka vilka dessa är, jag då missat dem

Wow, nu låter du lika kategorisk och "gubb-trumpen" som Goflorp brukade göra...

Bevaka tråden