Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ställa in Time Capsule

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej!

Jag har nyligen köpt en Time Capsule för att kunna använda som back-up, men har tyvärr stött på lite problem när jag skulle installera den (är grön på sådant här). Först kopplade jag jag in den i vägguttaget och gick sedan in på min Imac och följde anvisningarna på skärmen. Det stod att jag skulle skapa ett nytt nätverk så det gjorde jag. Så nu finns det alltså två nätverk hemma, det jag skapade och det vi har hemma sedan tidigare.

Efter det ställde jag in Time Machine och säkerhetskopierade min Imac mot Time Capsule (trådlöst, tog cirka 5 timmar). Efter det trodde jag att allting funkade tills min Time Capsule började blinka gult. Det nya nätverket som jag skapat gick att ansluta till men det gick inte att komma ut på internet. Och säkerhetskopieringen verkade inte inte riktigt heller fungera som den skulle (troligtvis på grund av problemet med nätverket).

Jag gick in i Airport appen där det visade att det inte gick att ansluta till internet pga ip-adressen. Jag har försökt länge att åtgärda problemet men lyckas inte. Och eftersom att jag inte kan speciellt mycket om sådant här så vet jag inte vad jag ska göra. Kanske är det inte nödvändigt att ha två nätverk? Kan man på något sätt koppla min Time Capsule till det andra nätverket och routern men ändå dra nytta av Time Capsulens snabbhet? Vad är den smidigaste lösningen för att bara få det att fungera så bra som möjligt med både nätverk och säkerhetskopiering?

Tacksam för svar!

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2013-09-18 13:11

En TimeCapsule är en router, med en hårddisk. Du verkar vilja ha köpt en hårddisk ev med en WiFianslutning…. vilket inte TC är.
Du har bara kopplat in strömkabeln, inga nätverkskablar? Då får du det resultatet.
Vad har du för andra prylar i ditt nätverk? Hur får du Internet idag, vilket trådlöst nätverk har du?

1
Bevaka tråden