Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Imessage , Appar & iOS7

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2013-09-20 09:19

Hej, ny här men har redan fått massa hjälp av gamla trådar, tack!
Som så många andra har jag problem med imessage, funkar lite sporadiskt, skickar med min epost som avs TROTS att det står att den inte är aktiverad.. Nåja avvaktar ett tag...
MEN appar?? Hur anpassade är de för nya OS? Kollar bla mycket på TV i luren och tv3 's app kraschar hela tiden ...
Ett par andra som beter sig skumt?
Är det så det kommer att vara en tid tills apparna uppgraderats eller är det min lur som krånglar?

Det krävs att utvecklarna uppdaterar sina appar ifall det är problem med dessa, så det kommer ta ett tag tills allt fungerar.
iMessage-problemet verkar vara vanligt, jag skulle gissa på att det bara är att avvakta och prova igen.

Här finns en tråd där problemet med att aktivera iMessage tas upp. Där finner du nog några tips:
http://www.99mac.se/forum/t/298696-imessage-a...

Lyckas du lösa det med hjälp av ngt av tipsen, alt annat, så skriv gärna vad du har gjort då det verkar vara en del som upplever problem just nu.

• Medlem
  • 2013-09-20 12:19

Tack , har läst tråden, har faktiskt inte för avsikt att krångla med totala återställningar, backupper och annat, blir vansinnigt irriterad på att man ska tvingas rensa sin lur för en sån skitgrej... Som att jag skulle behöva ominstallera datorn för att en funktion i word inte funkar... Apple får fixa på annat sätt... Allt annat är provat mrd omstarter och av och på med tjänsten, har fungerande nät etc , men tusen tack ändå ?

Ursprungligen av Vixen:

...inte för avsikt att krångla med totala återställningar, backupper och annat... ...Apple får fixa på annat sätt...

Skön inställning. :/

Du har nog inte mycket att välja på. Antingen prova att vänta lite till och försöka aktivera igen (se de senaste tipsen i den andra tråden), eller prova de föreslagna åtgärderna.

Det är ju inte ett generellt fel - alla som uppdaterar har ju inte råkat ut för detta - men Apple lär nog inte dyka upp hemma hos dig med en speciallösning.

Senast redigerat 2013-09-20 12:47
  • Medlem
  • International user
  • 2013-09-20 12:38
Ursprungligen av Vixen:

Tack , har läst tråden, har faktiskt inte för avsikt att krångla med totala återställningar, backupper och annat, blir vansinnigt irriterad på att man ska tvingas rensa sin lur för en sån skitgrej... Som att jag skulle behöva ominstallera datorn för att en funktion i word inte funkar... Apple får fixa på annat sätt... Allt annat är provat mrd omstarter och av och på med tjänsten, har fungerande nät etc , men tusen tack ändå ?

Eller så lugnar du ner dig ett par hekto och ger det några dagar till stormen är över så ska du nog se att det fungerar.

• Medlem
  • 2013-09-20 13:29

Nå nu är det inte bara några st som drabbats, detta forum är nog inte representativt för alla Iphone anv... Och nej tror inte apple knackar på min dörr... Och vidhåller att det är vansinnigt att tvingas återställa, krångla med specialfiler och backupper... Jag är Hyfsat teknisk och skulle säkert fixa det, majoriteten av användare är det INTE, en principsak!
Så min inställning är att apple får lösa " buggen" ... Det är mååååånga som är påverkade... Pratade med supporten igår som var lite uppgiven över hur mycket som krånglade...

1
Bevaka tråden