Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Mac som krånglar efter urladdning

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej!

Igår glömde jag min MacBook Pro, sen 2011, på utan stömsladd i = den dog. När jag startade upp den idag var datumet inställt på 1 jan 2008, den varnade för varenda sida jag gick in på på nätet och när jag t ex. skulle logga in på facebook så såg hela förstasidan helt konstig ut.
Jag gjorde en säker omstart och nu ser FB-sidan okej ut men datumet var fortfarande fel (har ändrat det manuellt nu) och den varnar för alla webbsidor.

Någon som vet vad detta kan bero på?

• Medlem
  • Göteborg
  • 2013-09-25 14:32
Ursprungligen av Frida.S:

Hej!

Igår glömde jag min MacBook Pro, sen 2011, på utan stömsladd i = den dog. När jag startade upp den idag var datumet inställt på 1 jan 2008, den varnade för varenda sida jag gick in på på nätet och när jag t ex. skulle logga in på facebook så såg hela förstasidan helt konstig ut.
Jag gjorde en säker omstart och nu ser FB-sidan okej ut men datumet var fortfarande fel (har ändrat det manuellt nu) och den varnar för alla webbsidor.

Någon som vet vad detta kan bero på?

Batteriet kan vara dåligt och laddar då ur det sista på pramen på moderkortet som håller koll på datum mmm. Inget allvarligt så.
Din dator är ju relativt ny sen års. 2011 så batteriet borde ha bra kraft fortfarande och inte uppvisa några trötthetstecken om du har kört datorn normalt so far vill säga.

Datum/tid brukar ju ställa om sig automatiskt senare när batteriet börjar laddas lite och får några procent på kontot.
Kan du beskiva lite mer hur många laddcyklar ditt batteri har och om det tar emot ström och laddar normalt ?
http://www.coconut-flavour.com

Kör du det senaste operativsystemet 10.8.5 ?

Ursprungligen av cubeis:

Batteriet kan vara dåligt och laddar då ur det sista på pramen på moderkortet som håller koll på datum mmm. Inget allvarligt så.
Din dator är ju relativt ny sen års. 2011 så batteriet borde ha bra kraft fortfarande och inte uppvisa några trötthetstecken om du har kört datorn normalt so far vill säga.

Datum/tid brukar ju ställa om sig automatiskt senare när batteriet börjar laddas lite och får några procent på kontot.
Kan du beskiva lite mer hur många laddcyklar ditt batteri har och om det tar emot ström och laddar normalt ?
http://www.coconut-flavour.com

Kör du det senaste operativsystemet 10.8.5 ?

Hej!
Tack för snabbt svar

Den laddar normalt och batteritiden är helt okej tycker jag. Den har gått 104 laddninscykler, om det är bra eller dåligt vet jag inte :/

Jag har 10.7.5 och kan inte finna någon nyare uppdatering.

• Medlem
  • Karlskoga
  • 2013-09-25 17:10

10.8 måste du köpa via AppStore, jag tror det kostar 149 kr. Värt varje krona!
I Systeminställningar - Datum och Tid, fliken Datum och Tid, har du kryssat i Ställ in datum och tid automatiskt?

Ursprungligen av kenjon:

10.8 måste du köpa via AppStore, jag tror det kostar 149 kr. Värt varje krona!
I Systeminställningar - Datum och Tid, fliken Datum och Tid, har du kryssat i Ställ in datum och tid automatiskt?

Okej, då kanske det är läge att köpa den.
Nu har jag kryssat i "ställ in datum och tid automatiskt", tack för tipset .

• Medlem
  • Göteborg
  • 2013-09-25 18:11
Ursprungligen av Frida.S:

Okej, då kanske det är läge att köpa den.
Nu har jag kryssat i "ställ in datum och tid automatiskt", tack för tipset .

Kan varmt rekommendera att köpa Mountain Lion 10.8 och sedan gratis uppgradera den till 10.8.5 i program update
104 laddcyklar är ingenting, så batteriet ska du inte oroa dig för .

Har du senaste firmwaren för din dator om du uppgraderar till 10.8 så kan nog dina problem lösas automatiskt .

Lycka Till.

Senast redigerat 2013-09-25 19:05
1
Bevaka tråden