Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hur reptålig är den svarta 5:an?

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Visby
  • 2013-09-29 21:31

När 5:an släpptes förra året pratades det mycket om hur den svarta modellen lätt släppte färg så aluminiumet lyste igenom. Men hur är det med senare batcher? Fick Apple ordning på "problemet"?

Anledningen till frågan är att jag snart får en 5:a från jobbet, och har redan den vita modellen, så det kunde va trevligt med en svart denna gång

Jag är ju inte direkt vårdlös med min telefon, men de 5:or jag haft har inte tappat nämnvärt med färg.... Men jag blandar sällan mobil och nycklar i samma ficka heller så...

Den är reptålig. Det är bara kanterna som tar lite stryk men det har aldrig bekymret mig nämnvärt

• Medlem
  • Visby
  • 2013-09-29 21:56

Då är alla batcher detsamma då? Är ganska försiktig med mina prylar så då bör den även se ok ut efter ett tag i min ägo

Har sett svarta femmor som ser riktigt slitna och trista ut efter bara ett par månader.. Även om de vita telefonerna slits ser dom inte lika risiga ut iaf.

Du får scratches/dents på den även om du har silkesvantar typ. Den fungerar inte sämre för det.

• Medlem
  • Sollentuna
  • 2013-09-29 22:01

Jag har haft min i nästan ett år nu. Jag har visserligen hanterat den varsamt och använt ett tunt läderfodral som skydd, men den är fortfarande i väldigt gott skick. Tittar man noga syns lite aluminium igenom i de övre hörnen längs den skarpa kanten, men det är inget som syns på normalt användningsavstånd.

• Medlem
  • Huddinge
  • 2013-09-29 22:01

Var inte rädd för repor, se det som patina.

Jag har fått slita hårt för att få min svarta 5:a att se använd ut. Jag vill ha lite patina. Det räcker inte med att knalla runt med luren i samma ficka som nycklar och mynt. Det är snarare stålborste och att köra luren fram och tillbaka på en sliten verkstadsbänk för att göra någon åverkan.

1
Bevaka tråden