Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vad hände med photostream?

Tråden skapades och har fått 13 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Kungälv
  • 2013-10-01 09:54

Upptäckte att mina bilder inte synkades över automagiskt längre, hoppade in i appen i iphonen och den ville att jag skulle skapa nya shared streams.

Jag vill bara att allt synkas över som förut, går inte det längre?

Behöver väl knappt nämnas, men det är efter iOS 7 uppgraderingen.

Ursprungligen av Json_81:

Upptäckte att mina bilder inte synkades över automagiskt längre, hoppade in i appen i iphonen och den ville att jag skulle skapa nya shared streams.

Jag vill bara att allt synkas över som förut, går inte det längre?

Behöver väl knappt nämnas, men det är efter iOS 7 uppgraderingen.

Har hänt mig. Oftast är det så att min iPhone inte skickar upp bilderna till bildströmmen. De gånger det har hänt har det hjälpt att bara starta bild-appen eller starta om telefonen.

• Medlem
  • Kungälv
  • 2013-10-01 10:47
Ursprungligen av pmarriott:

Har hänt mig. Oftast är det så att min iPhone inte skickar upp bilderna till bildströmmen. De gånger det har hänt har det hjälpt att bara starta bild-appen eller starta om telefonen.

Har också varit med om det i iOS 6 och kunnat lösa det som du beskriver, men nu finns inte den vanliga strömmen längre.
Den vill att jag ska skapa "shared".

Har också varit med om det i iOS 6 och kunnat lösa det som du beskriver, men nu finns inte den vanliga strömmen längre.

Har du kollat så att både Min bildström och Bilddelning är påslaget i Inställningar -> iCloud -> Bilder?

• Medlem
  • Kungälv
  • 2013-10-01 10:53
Ursprungligen av pmarriott:

Har du kollat så att både Min bildström och Bilddelning är påslaget i Inställningar -> iCloud -> Bilder?

Japp.

Den är väl bara flyttad?

Titta under Album->Min bildström

Titta inte under "Delat" Delade strömmar är sådana som du delar med andra och dit måste du explicit kopiera bilder. Din personliga automatiska bildström ligger som sagt under Album

• Medlem
  • Kungälv
  • 2013-10-01 14:17
Ursprungligen av BlackSmp:

Den är väl bara flyttad?

Titta under Album->Min bildström

Titta inte under "Delat" Delade strömmar är sådana som du delar med andra och dit måste du explicit kopiera bilder. Din personliga automatiska bildström ligger som sagt under Album

Hm, ja det gör den men den har hoppat över att ta en drös bilder från ett barnkalas för 1,5 vecka sen. Några nyare bilder har dock blivit inlagda. Kanske en "glitch" ihop med iOS-uppdateringen, ska hålla ett öga på den.

• Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2013-10-01 17:21

Hm, ja det gör den men den har hoppat över att ta en drös bilder från ett barnkalas för 1,5 vecka sen. Några nyare bilder har dock blivit inlagda. Kanske en "glitch" ihop med iOS-uppdateringen, ska hålla ett öga på den.

Har även jag märkt av att den hoppat över ett par bilder. Men nu verkar det fungera igen...

Senast redigerat 2013-10-02 01:10

Märkte det jag med förra veckan på frugans iPhone 5 som fortfarande kör 6.x att bilder missas, är nog inte relaterat till version av iOS.
Riktigt trist då jag trodde jag kunde lita på bildströmmen (gjorde backup på den istället för att synka bilder till datorn direkt från telefonen, smidigt) och att alla bilder synkades dit, men uppenbarligen kan man inte lita på det.

Får hitta någon annan lösning som funkar, Dropbox/Everpix blir det troligen.

Senast redigerat 2013-10-02 07:07
  • Medlem
  • Kungälv
  • 2013-10-02 04:20
Ursprungligen av keptang:

Får hitta någon annan lösning som funkar, Dropbox/Everpix blir det troligen.

Jag använder dropbox som extra backup. Enda man får tänka på är att man måste starta appen ibland.

• Medlem
  • Umeå
  • 2013-10-02 08:06
Ursprungligen av keptang:

...Riktigt trist då jag trodde jag kunde lita på bildströmmen (gjorde backup på den istället för att synka bilder till datorn direkt från telefonen, smidigt) och att alla bilder synkades dit, men uppenbarligen kan man inte lita på det...

Är det inte lite "farligt" att ha Bildströmmen som backup? Jag menar när man har fullt så plockas de äldsta bort. Men det kanske beror på hur många bilder man har om det är ett problem eller inte.

Ursprungligen av tawi:

Är det inte lite "farligt" att ha Bildströmmen som backup? Jag menar när man har fullt så plockas de äldsta bort. Men det kanske beror på hur många bilder man har om det är ett problem eller inte.

Om du använder Aperture eller Iphoto så importeras bilderna från bildströmmen till din dator och lagras där. Det är så som jag gör och då behöver jag aldrig föra över bilderna manuellt.

Ursprungligen av tawi:

Nej då, jag hade alltså inte själva bildströmmen som backup i sig, utan gjorde backup på bildströms-mappen på datorn till min backuplösning.

Ursprungligen av BlackSmp:

Om du använder Aperture eller Iphoto så importeras bilderna från bildströmmen till din dator och lagras där. Det är så som jag gör och då behöver jag aldrig föra över bilderna manuellt.

Jo precis, men bildströmmen kommer jag aldrig mer lita på då den missar bilder lite som den önskar.

Jag har drabbats av att bilder uteblivit förr, även i iOS 6. Vill minnas att när jag gjorde en total återställning av min iPhone så synkades typ 500 av de 1000 bilderna tillbaka, resten kom aldrig med.

1
Bevaka tråden