Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Skriva ut flera bilder på en sida som en kontaktkarta?

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Skattungbyn
  • 2013-10-02 15:39

Skall göra en bok och har fått en mängt bilder, de är numrerade av kameran ex vis DCS1234 Kan lägga till att filerna är i JPG
Eftersom det är jobbigt att få översikt på datorn så vill jag ta ut det på papper.
Har en brother laserskrivare som ju skriver ut lätt.
Men hur skall jag göra? Vill ha med filens namn och en bild ungefär i storlek 4 cm bredd eller något större. Skall ju kunna välja bilder.
Har följande program photoshop CS. Elements2, Förhandsgranska, Indesign.
Den dator jag använder är G4 med program 10.4.11
I värsta fall kan jag ju ta över rubbet till min PBG4 med program 10.5.8
Hur gör jag? Har försökt i photoshop, men hittar ingen kontaktkarta-funktion

Senast redigerat 2013-10-02 16:49
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2013-10-02 16:21

iPhoto i nuvarande version (9.4.3) gör exakt det du vill med Skriv ut > Kontaktkarta. Om du har tillgång till iPhoto i äldre version kan du ju testa om funktionen finns där också. Tyvärr har min gamla G4 rasat här om månaden...

Förhandsvisning i nuvarande version har ett visningsläge där du får en överskådlig kontaktkarta med filnamn på skärmen, men vid utskrift skrivs bilderna ut en och en. Brotherskrivare med flera brukar ju ha en funktion att skriva ut flera sidor på ett ark, det skulle du kunna använda med till exempel förhandsvisning, men då kommer ju inte bildfilens namn med...

1
Bevaka tråden