Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

.mac faktureras i Euro

Tråden skapades och har fått 15 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Kungälv
  • 2003-10-02 11:10

Lägg märke till att vi blir snuvade på dollarraset när vi betalar för .mac.

Istället för 99 dollar för ett års abonnemang så får vi betala 99 Euro.

• Medlem
  • 2003-10-02 15:33

Lite synd, synd att man inte kan välja. Nåväl, jag har i alla fall bestämt mig för att vara med i EMU

/majk

Håller med. Huvudsaken man slipper betala med kronor.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2003-10-02 16:34

Det är ett straff för att ni inte gick med i EMU

• Medlem
  • Kungälv
  • 2003-10-02 16:51

Nu förstår jag inte hur du tänker?

Hade vi bytt till Euro så hade det väl varit mer acceptabelt att betala med Euro.

Nu borde man väl fått välja att betala i Dollar eller Euro alternativt att Apple hade bemödat sig att räkna om priset i SEK.

Man kan ju undra varför vi hade folkomröstning om företagen i alla fall bestämmer att vi skall använda Euro?

• Medlem
  • Stockholm
  • 2003-10-02 17:05

Jag tycker det vore berättigat att man skulle kunna betala med kronor, det får man väl annars på Apple Store? Sen är det väl helt ok att det är Euro som valuta istället för Dollar, försäljningen sker väl under Apple Europa i Europa..

• Medlem
  • 2003-10-02 19:33

Mitt .Mac-konto ska förlängas imorgon och Apple har idag reserverat pengarna på mitt konto - två gånger! Har ingen lust att lägga 1 800 spänn för ett år. Vem kontaktar jag?

/majk

Citat:

Skrevs ursprungligen av majk
Mitt .Mac-konto ska förlängas imorgon och Apple har idag reserverat pengarna på mitt konto - två gånger! Har ingen lust att lägga 1 800 spänn för ett år. Vem kontaktar jag?

Gå in på mac.com och klicka på knappen "Acount" som finns uppe till höger (under Aqua-flikarna), klicka på knappen "Credit Card Info". Då kommer du till en sida med alla kontouppgifter för betalning. Klicka ur "Auto-Renew" längst ner på sidan.

• Medlem
  • 2003-10-02 21:06
Citat:

Skrevs ursprungligen av Christofer
Gå in på mac.com och klicka på knappen "Acount" som finns uppe till höger (under Aqua-flikarna), klicka på knappen "Credit Card Info". Då kommer du till en sida med alla kontouppgifter för betalning. Klicka ur "Auto-Renew" längst ner på sidan.

Den är urkryssad. Jag kryssade ur den för ett par veckor sedan när jag var osäker på om jag skulle förnya eller inte. När jag för ett par dagar sedan bestämde mig för att förnya jag jag in och klickade renew istället. Men det verkar som att Apple har räknat med både autorenew och min manuella renew.

/majk

Jag förnyade precis via Apple Store (på telefon) för 695 svenska kronor. De drar det från mitt Visa-kort.

Hur gjorde du det? Jag hittar inget på AppleStore om att förnya, bara nyköp...

• Medlem
  • Kungälv
  • 2003-10-03 11:59
Citat:

Skrevs ursprungligen av majk
Den är urkryssad. Jag kryssade ur den för ett par veckor sedan när jag var osäker på om jag skulle förnya eller inte. När jag för ett par dagar sedan bestämde mig för att förnya jag jag in och klickade renew istället. Men det verkar som att Apple har räknat med både autorenew och min manuella renew.

/majk

Du har nog betalat även för 2005.
Jag höll själv på att göra samma misstag.

Det verkar som om Apple dragit pengar från mitt konto två gånger också! Jag har bara haft Auto-Renew ikryssat. Jag har alltså inte fibblat med att försöka betala manuallt istället osv. Vad gör jag nu? Vart vänder jag mig? Det är ju nästan 900:- vi talar om här.

Nu efter det att jag såg mitt kontoutdrag har jag gått in och tagit bort krysset för Auto-Renew. Vill ju inte att detta skall hända igen.:mad:

• Medlem
  • 2003-10-08 00:13

Nu efter ett par dagar så verkar det som att Apple "bara" har dragit pengarna en gång. Det stod reserverat på kontot i ett par dagar och sedan drogs det ena beloppet och det andra stod kvar som reserverat. Nu har dom dock släppt reservationen så att jag kan komma åt dem igen.
Mailade föresten Apples .Mac-support om problemet men har inte fått något svar. Men problemet verkar vara löst nu som sagt.
Skicka ett mail till dom du också och avvakta i några dagar så ska du se att du också får dina pengar tillbaka.

/majk

Att två ungefär lika stora belopp reserveras varav ett sen dras har hänt mig säkert 10 ggr när jag köpt domännamn av bolag i USA.

Kan detta bero på att de vill ha den bästa kursen = så mycket betalt som möjligt.

Jag skall se vad som händer på mitt konto de närmaste dagarna.

Tack för era erfarenheter.

1
Bevaka tråden