Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Automatisk uppdatering av iOS?

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har haft två incidenter då jag vaknar på morgonen och telefonen säger Välkommen till iOS efter att den har genomfört en uppdatering av os'et utan mitt medgivande. Att appar uppdaterar i ios7 är väl en sak men att själva os'et uppdaterar utan mitt medgivande?!

I helgen gick det åt skogen då jag var resa på annan ort. Lördagmorgonen bjöd på en nybootad telefon som jag inte kom in i då "Aktiveringsservern inte är tillgänglig." Bokningsreferenser till hotell/flyg, adresser till vänner, och så klart telefonen i övrigt helt oanvändbar efter en uppdatering jag inte initierat. Otaliga omstarter utan lycka. Sitter nu hemma och håller på med en ominstallation då iTunes inte kände igen min telefon. Varför blir det så här? Vad ska jag stänga av?

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2013-10-08 00:10

Har du senaste versionen av iTunes?
Den behövs för för att kunna synkronisera med iOS 7

Ursprungligen av lappen71:

Har du senaste versionen av iTunes?
Den behövs för för att kunna synkronisera med iOS 7

Jo jag har senaste iTunes. Problemet var att telefonen inte var upptäckbar i iTunes utan jag fick sätta telefonen i återställningsläge för att iTunes skulle ta emot den.

Problemet är varför den uppdaterar os'et utan mitt medgivande?

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2013-10-08 00:15

Har aldrig hört talas om det.

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2013-10-08 07:53
Ursprungligen av JonkeL:

Problemet är varför den uppdaterar os'et utan mitt medgivande?

Det har bara kommit en uppdatering (för äldre telefoner än 5s och 5c) sedan iOS 7.0, så om det har hänt flera gånger så kan det inte vara att os:et uppdaterar sig. Det låter mer som att den återställer sig själv, och det är i så fall en uppenbar bugg.

Återställde du telefonen när iTunes väl hittade den? Om inte, gör det.

Edit: Kan det vara "remote erase"-funktionen i iCloud som har fått fnatt kanske? Eller nån som busar/jävlas med dig?

Senast redigerat 2013-10-08 08:07

Nej, iOS kan inte uppdatera sig självt. Du har antingen fått in en bugg i luren eller så är det fel på telefonen. Följ den här guiden: http://www.99mac.se/forum/t/301416-felsoka-ip...

Första gången det hände var under betaperioden och då förstår jag att den kan bete sig lite hursomhelst. Nu var det från 7.0.1(antar jag) till 7.0.2.
Nu är jag iaf igång igen men det känns osäkert. Vill helst inte vakna med en hängd telefon.

Ursprungligen av JonkeL:

Första gången det hände var under betaperioden och då förstår jag att den kan bete sig lite hursomhelst. Nu var det från 7.0.1(antar jag) till 7.0.2.
Nu är jag iaf igång igen men det känns osäkert. Vill helst inte vakna med en hängd telefon.

7.0.1 var bara för iPhone 5c och 5s. För andra enheter gick det från 7.0 till 7.0.2.
Jag hade kört en återställning och sen lagt in backupen. Om det inte hjälper, kör en återställning och lägg upp som ny telefon.

Luren är igång. Satte den tillslut i återställningsläge och återställde till, tyvärr en något åldrad, säkerhetskopia.

1
Bevaka tråden