Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Två frågor ang nyinköpt Apple Tv

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Har precis köpt en Apple Tv och tänkte streama mina filmer via iTunes

Fråga 1
Använder mig av iFlicks för att konvertera och flytta över mina filmer till iTunes och det funkar bra med filmer dom konverteras och läggs till film i iTunes biblioteket,men när jag tar en tv-serie så läggs den till i Tv-program i iTunes och när jag sen kollar i min Apple Tv så finns där ingen kategori för det bara musik och film i biblioteket,har jag missat något?

Fråga 2

Efter det att jag konverterat och lagt in filmer via iFlicks så har undertexterna som fanns där från början försvunnit,är det iFlicks som plockar bort dom,och i så fall vad ska jag göra åt det?

Nicko

• Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2013-10-11 16:04

Hittar du tv-serierna under film på din AppleTV?

Har du hålt inne mittknappen på fjärren när filmen spelas? Finns där inge val med undertexter?
Om inte så kan du fixa in texter med programmet Subler.
För textfilen (.srt) heter likadant som filmen? Dvs barnkalas.mp4 och barnkalas.srt. Prova att döpa textfilen till barnkalas_swe.srt

• Medlem
  • Malmö
  • 2013-10-11 17:46
Ursprungligen av reboot81:

Hittar du tv-serierna under film på din AppleTV?

Har du hålt inne mittknappen på fjärren när filmen spelas? Finns där inge val med undertexter?
Om inte så kan du fixa in texter med programmet Subler.
För textfilen (.srt) heter likadant som filmen? Dvs barnkalas.mp4 och barnkalas.srt. Prova att döpa textfilen till barnkalas_swe.srt

iFlicks fixar subtitles utan problem, man behöver heller inte benämna dem *_swe.srt för att de ska komma med. Dock kan man göra det om man vill att de ska kännas igen som specifikt svenska. Så länge man har samma filnamn på dem som filen man byter containerformat på så är det nemas problemas.

Till TS, anledningen till att iFlicks ibland "trollar bort" befintliga subtitles i filen som du matar iFlicks med är (om jag minns rätt) för att den befintliga är benämnd felaktigt i filen. Om du, som reboot81 nämner, har tillgång till Subler så kan du där se hur benämningen ser ut. Jag minns inte exakt vad i benämningen av subtitlen som triggar detta men det kan vara att den saknar språklig anknytning.

Konstigt som fan men när jag testade med att lägga in en annan tv-serie så dök helt plötsligt alternativet Tv-Program upp i biblioteket på min Apple Tv.
Och precis som du sa reboot81 så var det bara till att hålla in mittknappen så löste det sig vad det gällde undertexter,tack som fan det räddade min fredag!!

1
Bevaka tråden