Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vill uppdatera iOS till 6 från 5, inte till 7!

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2013-10-15 16:17

Hej!
Skall byta skärm på en iPhone 4 och har fått meddelande att den nya skärmen kräver iOS 6. Telefonen har nu iOS 5. Tyvärr så verkar det som om man hamnar på iOS 7 om man uppdaterar via telefonen (Inställningar/Allmänt/Programuppdatering). Efter kontroll med min kompis som har en likadan telefon så blir det extremt segt med iOS 7 så den versionen vill jag undvika. Har letat på nätet men inte hittat hur man löser detta.

Alltså: Hur gör man för att uppdatera till en tidigare version?

Det går inte om du inte någon gång har jailbreakat och sparat SHSH.

Varför skulle en ny skärm kräva iOS 6? Låter skumt.

Har du redan bytt skärmen eller ska du?

Tydligen har det med kompatibilitet att göra. iFixit

Jag hittade denna sida hos Apple. Det STÅR iaf att det ska gå att ladda ner äldre versioner av iOS, om det sedan går är en annan femma... 6an finns en bit ner http://support.apple.com/sv_SE/downloads/#iph...

Ursprungligen av Mymac4ever:

Jag hittade denna sida hos Apple. Det STÅR iaf att det ska gå att ladda ner äldre versioner av iOS, om det sedan går är en annan femma... 6an finns en bit ner http://support.apple.com/sv_SE/downloads/#iph...

Ladda ner kan man alltid göra. Signerar inte Apple versionen längre så går det inte att installera. Förutom om man tidigare sparat SHSH.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2013-10-15 18:28

Det finns inget att göra om du som sagt inte tidigare har sparat SHSH-blobben med Tiny Umbrella eller liknande verktyg.

Kan uppmuntra med att upplysa dig om att iOS 7 inte är slöare än iOS 6 på iPhone 4 i många andra fall, det beror helt på tur i stort sett. Om inte annat får du ju en massa bekväma funktioner med 7an och ett mycket snyggare gränssnitt (subjektiv bedömning jag vet). Annars är det ju bara att gå ut och köpa 5S om ett par dagar, är ju ett stort lyft över iPhone 4.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2013-10-15 19:44

Om du måste uppdatera, så sätt upp telefonen som en "blank" enhet på det viset får du OOB upplevelse som är det Apple testar med när de optimerar releaser för gamla lurar.

1
Bevaka tråden