Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Butiker som kör nattöppet inför premiären av iPhone 5 C/S

Tråden skapades och har fått 135 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av sickan_25:

Fast lite tidigt på dan än så länge, va?

När iPad2 släpptes köade jag utanför MStore i Malmö och hade förmånen att se kön från mitt jobb. Gick inte ner förrän vid 17-tiden (vill minnas att den släpptes 19) och kom hyfsat långt fram.

Vid tidigare iPhonelanseringar har väl folk köat längre än så?

OT. Men släpptes inte iPad2 klockan 5? (den enda produkt jag faktiskt köat till)

Ursprungligen av skinza:

Vid tidigare iPhonelanseringar har väl folk köat längre än så?

OT. Men släpptes inte iPad2 klockan 5? (den enda produkt jag faktiskt köat till)

Det kan mycket väl varit kl 17. Då smet jag nog tidigare från jobb Jag vill bestämt minnas att jag köade ca 2 timmar och stod ganska långt fram. Det är för övrigt också den enda produkt jag köat till innan.

Nu kommer Telia med "ny" information i sin blogg igen. Tidigare har det verkat som att det skulle gå att boka telefonen på webben ikväll och välja "Hämta i butik" för att imorgon åka till butiken och - om det fanns lurar kvar - hämta den. Nu skriver de att de inte kommer vara möjligt att hämta den imorgon. Där smög min plan sig...

Kanske slutar med att jag får köra in till Malmö och ställa mig i kö iallafall även om det känns som att jag är för gammal för det, haha!

Någon som gått förbi Teliabutiken i Malmö idag och sett om det är någon kö där?

Ursprungligen av sickan_25:

Det kan mycket väl varit kl 17. Då smet jag nog tidigare från jobb Jag vill bestämt minnas att jag köade ca 2 timmar och stod ganska långt fram. Det är för övrigt också den enda produkt jag köat till innan.

Samma här, köade från tre ungefär och var bland de 15 första kanske Kommer dock ihåg att de som var längst fram hade köat mycket längre än så...

  • Medlem
  • Malmö
  • 2013-10-24 16:14

Jag köpte min på mStore också, kom ner vid halv fem och var lätt bland de 15 första.

Tidigare idag kunde man välja storlek och se prisexempel med abonnemang samt kontantpriset, nu är det bara gråmarkerat (precis som boka och hämta i butik varit hela dagen) samt att texten är uppdaterad...

Citat:

iPhone 5s

Säljstart kl 00.01 inatt.

Vi var lite för ivriga när vi publicerade priserna, det finns ett par detaljer vi behöver säkerställa. Vi ber om ursäkt för det. Priserna kommer självfallet publiceras igen inför säljstart i natt. För mer information kontakta kundtjänst, besök en av våra butiker eller följ lanseringen på vår blogg Smartare Vardag.

Update från Kungsgatan
Telia: stabil kö, kanske 30pers
Telenor: inte en kotte i kö
Tre: några stycken i kö, ca 5
Tele2: 2-3 stycken i kö

Go Telia!

Undrar hur hårt deras hemsidor kommer dö inatt

Har inte sett någon prisinformation från de andra operatörerna alls?

  • Medlem
  • Malmö
  • 2013-10-24 19:43
Ursprungligen av skinza:

Update från Kungsgatan
Telia: stabil kö, kanske 30pers
Telenor: inte en kotte i kö
Tre: några stycken i kö, ca 5
Tele2: 2-3 stycken i kö

Inte så konstigt att kön är obefintlig hos Telenor, de hade ju en fubbick som sa att där inte kommer finnas lurar i natt utan endast kölistor som man kan skriva upp sig på.

Är det värt att ta tåget från Gävle? Framme i Stockholm 22:45. Framförallt tre-butiken som är intressant, för det är väll ingen som säljer olåsta lurar?

Ursprungligen av Josua_fx:

Är det värt att ta tåget från Gävle? Framme i Stockholm 22:45. Framförallt tre-butiken som är intressant, för det är väll ingen som säljer olåsta lurar?

Annars får du väl parkera dig utanför Apple Store i täby istället

Ursprungligen av Christoffer Larsson:

Annars får du väl parkera dig utanför Apple Store i täby istället

Man jobbar ju i morron, annars hade det blivit Täby

Ursprungligen av Josua_fx:

Man jobbar ju i morron, annars hade det blivit Täby

Ring dig sjuk

Ursprungligen av skinza:

Update från Kungsgatan
Telia: stabil kö, kanske 30pers
Telenor: inte en kotte i kö
Tre: några stycken i kö, ca 5
Tele2: 2-3 stycken i kö

Något nytt på kö-fronten?

  • Medlem
  • Malmö
  • 2013-10-24 21:16
Ursprungligen av Josua_fx:

Något nytt på kö-fronten?

Kolla #TeliaiPhoneKö via Twitter.

Ursprungligen av zinned:

Kolla #TeliaiPhoneKö via Twitter.

Det är Tres kö jag undrar mest över.

Apple Store Online har gått ner nu

Ursprungligen av Josua_fx:

Det är Tres kö jag undrar mest över.

Decent kö, 20pers kanske

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2013-10-25 00:23

Står i kö i Täby till Apple store.
Var väl 20 pers som hade varit där redan sen innan de stängde centrumet. Jag sitter vid andra ingången tillsammans med 4 andra. Så kanske 25 totalt.

  • Medlem
  • Mariefred
  • 2013-10-25 00:27
Ursprungligen av skinza:

Decent kö, 20pers kanske

20 pers? Trodde det skulle vara kaos så här dags. Jag hade gärna köat (Apple Store, då jag vill ha olåst), men jag vågar nog inte - risken att det man vill köpa redan är slut finns alltid.

"Hej, en 64 GB iPhone 5S i guld, tack"
"Den modellen fick vi tyvärr endast ett exemplar utav och den gick till vår första kund".

*Mantelrörelse* - "klick klick" - BAAAAAAAAAAAAM!!

Ursprungligen av nox:

20 pers? Trodde det skulle vara kaos så här dags. Jag hade gärna köat (Apple Store, då jag vill ha olåst), men jag vågar nog inte - risken att det man vill köpa redan är slut finns alltid.

"Hej, en 64 GB iPhone 5S i guld, tack"
"Den modellen fick vi tyvärr endast ett exemplar utav och den gick till vår första kund".

*Mantelrörelse* - "klick klick" - BAAAAAAAAAAAAM!!

Haha gillar det sista där

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2013-10-25 00:45
Ursprungligen av nox:

20 pers? Trodde det skulle vara kaos så här dags. Jag hade gärna köat (Apple Store, då jag vill ha olåst), men jag vågar nog inte - risken att det man vill köpa redan är slut finns alltid.

"Hej, en 64 GB iPhone 5S i guld, tack"
"Den modellen fick vi tyvärr endast ett exemplar utav och den gick till vår första kund".

*Mantelrörelse* - "klick klick" - BAAAAAAAAAAAAM!!

Nja. Tror nog det är rätt lugnt att få vad du vill om du kommer hit typ nu snart och inte när hela flocken har kommit senare.
Om någon av er forumiter kommer hit så får ni fan hojta till

  • Medlem
  • Mariefred
  • 2013-10-25 00:51
Ursprungligen av josie:

Nja. Tror nog det är rätt lugnt att få vad du vill om du kommer hit typ nu snart och inte när hela flocken har kommit senare.
Om någon av er forumiter kommer hit så får ni fan hojta till

Köper du en till mig om jag swishar över cash ;)?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2013-10-25 00:55
Ursprungligen av nox:

Köper du en till mig om jag swishar över cash ;)?

Haha sure om du vill.

  • Medlem
  • Mariefred
  • 2013-10-25 01:02
Ursprungligen av josie:

Haha sure om du vill.

Yeaaaah!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2013-10-25 06:21

Hur ser täbykön ut nu?

Var i Täby är kön?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2013-10-25 07:33

Drygt 200 lurar kvar just nu. Hamnar ni i kö närmsta halvtimmen är det lugnt

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2013-10-25 07:39
Ursprungligen av rylin:

Drygt 200 lurar kvar just nu. Hamnar ni i kö närmsta halvtimmen är det lugnt

Hur vet du det? Antar att du snackar om Täby?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2013-10-25 07:46
Ursprungligen av ipodfan:

Hur vet du det? Antar att du snackar om Täby?

Dom delar ut lappar, du säger vilken modell du vill ha, och den är reserverad till kl 18 idag.

Såg ut å finnas drygt 200 lappar kvar i byttorna dom stod med här i slutet på kön, och blåtröjorna höll med om att det såg ut som ca 200.

Dom kan såklart ha flera lådor, det vet man ju inte.

Sen förra inlägget har det tillkommit 10 pers i kön.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2013-10-25 08:02

Första är ute ur butiken. Drygt 40 pers bakom mig. Nu börjar lämmeltåget

Bevaka tråden