Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Klipp med slow motion i nya iMovie

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag provade just den nya versionen av iMovie, och importerade några klipp från min iPhone 5s som jag filmat i slow motion. Men om jag förstått det rätt så kan man inte i iMovie köra en del av ett klipp i slow motion. Hela klippet blir slow motion och so kan jag välja att speeda upp hela klippet, men jag vill ju ha samma effekt som jag få till direkt i kamerarullen på min iPhone, att klippet går i normal hastighet, men att en mindre del går i slow motion. Hur fanken får man till detta i iMovie?

Inte alls insatt i problematiken och det är mycket möjligt att det finns ett bättre sätt att hantera detta på, men…

…du skulle väl kunna dra in hela ditt klipp och sen bara hacka upp det i små bitar. Sen betraktas ju varje "del" som ett eget klipp och du kan då säga till iMovie att just den biten skall vara slomo?

Det blir ju en hård övergång från snabbt till slow motion, men det tror jag inte stör så mycket.

• Medlem
  • Kungsbacka
  • 2014-01-21 00:22

Hej! Tänkte starta en ny tråd men sökte och fann denna. Filmade idag lite med min 5s och lekte med slow mo funktionen och tyckte det såg rätt snyggt och coolt ut i telefonen. Efter att ha fått in videon via dropbox så får jag inte samma effekt ser jag. Hjälper det att importera till iMovie och få samma effekt eller blir det som ts nämner? Känns ju meningslöst att kolla på slow mo i telefonen på den lilla skärmen speciellt om man vill dela med sig till andra.

1
Bevaka tråden