Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Bygg ditt eget cluster!

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2003-10-02 15:47

Om det finns någon som känner sig lite avis på tex Virginia Tech (edu) och inte har råd med en ny G5:a, ta och plocka ihop dna gamla burkar och skapa ett kluster själv.... Något för Videokodning tex.
Bygg ditt Kluster

• Oregistrerad
  • 2003-10-02 15:55

Way cool

[Men lite omständigt och till ganska liten nytta normalt :(]

• Medlem
  • Gävle
  • 2003-10-02 17:15

Skulle jag vilja göra.. frågan är bara vad jag skulle använda det till. :rolleyes:

Tja, ett kluster med min Power Mac 1 Ghz och min Power Book 24 Mhz från början av 90-talet verkar ju frestande.:D

• Oregistrerad
  • 2003-10-03 16:18

Som sagt, det finns tyvärr ingen vettig användlning för kluster för vanliga hemanvändare, eller? Testade att sätta ihop ett kluster med just Pooch för några år sedan, visst kul att testa, men jag kunde inte komma på någon vettig användning för det.

Vore ju kul om det fanns direkt stöd i MacOS för kluster, så man kunde utnyttja kluster i alla program, som nu stödjer MP. Många har ju iaf. ett par datorer hemma, tänk att kunna köra t.ex. iMovie över kluster. Visst kanske inte så bra exempel, men det finns säkert något som skulle vara bra i kluster även för hemanvändaren.

1
Bevaka tråden