Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Inställningar för IMAP g-mail

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag blir inte riktigt klok på detta, kanske någon kan svara,

På min iPhone under Avancerat har jag markerat Brevlådan Raderat att välja "På min iphone". Då ska de per automatisk dyka upp i Alla mail på mitt g-mailkonto, vilket de gör. Jag hittar dem dock inte i Papperskorgen på min iPhone, inte heller i mappen Deleted Messages (som jag nu raderat från mitt g-mailkonto på servern eftersom den aldrig innehöll ngt). Varför inte?

Jag har även valt att flytta avvisade mail till Arkiv istf att radera dem.

Ska arkiverade mail sparas "på min iPhone" eller på servern i Alla mail?? Vad är skillnaden, blir samma resultat på servern? Vad rekommenderas?

Samma sak för Drafts och Sent Messages, på min iPhone eller på servern? Jag antar att det är en smaksak?

Nya val har dykt upp efter programvaruuppdatering och jag hittar inga svar trots envist googlande. Kan någon svara?

Tack!

Om jag förstår dig rätt så har du valt att arkivera dina mail istället för att låta de hamna i papperskorgen/raderat. Då ligger de i mappen arkiv istället.

Tack, men det är inte det som är problemet. Jag vet inte om jag ska välja att spara dem i Arkiv lokalt på min iPhone eller på serverns Alla mail. Jag fattar inte vad som är skillnaden för de verkar hamna i Alla mail på min web g-mail i vilket fall.

Ursprungligen av citygirl76:

Tack, men det är inte det som är problemet. Jag vet inte om jag ska välja att spara dem i Arkiv lokalt på min iPhone eller på serverns Alla mail. Jag fattar inte vad som är skillnaden för de verkar hamna i Alla mail på min web g-mail i vilket fall.

Inget skall sparas "på min iphone".

Du har tur med gmail-kontot.
Annat hade det varit med ett vanligt IMAP-konto då all form av synkning försvinner med det valet.

Ok! Men mail som tas bort ska väl sparas på min iPhone? Det är iaf vad som står i g-mails instruktioner. Om de raderas från servern förvinner de ju helt, hamnar inte i alla mail. Dessa inställningar… Har funkat i alla år. Det är arkivvalet som spökar

Jag förstår faktiskt inte riktigt vad det är du tycker är otydligt. Tar du bort ditt mail försvinner det från din telefon, server och alla andra enheter som använder sig av kontot. Har du inställt på din telefon att de ska arkiveras istället så arkiveras dem om du använder din telefon. Utveckla gärna problematiken, kan vara jag som är ovanligt trög idag

Jag tror inte du förstår vad jag menar. Jag förstår skillnaden mellan att arkivera och ta bort. Det jag är fundersam över är om jag ska välja att på min iPhone eller på servern, men jag frågar i en apple store. Blir nog enklast. tack ändå!

Ursprungligen av citygirl76:

Jag tror inte du förstår vad jag menar. Jag förstår skillnaden mellan att arkivera och ta bort. Det jag är fundersam över är om jag ska välja att på min iPhone eller på servern, men jag frågar i en apple store. Blir nog enklast. tack ändå!

Du skall ha på servern.

På min iphone är en inställning som betyder enbart på telefon och förstör din egentliga synkning.
Precis som jag sade tidigare.

Ursprungligen av citygirl76:

Jag blir inte riktigt klok på detta, kanske någon kan svara,

På min iPhone under Avancerat har jag markerat Brevlådan Raderat att välja "På min iphone". Då ska de per automatisk dyka upp i Alla mail på mitt g-mailkonto, vilket de gör. Jag hittar dem dock inte i Papperskorgen på min iPhone, inte heller i mappen Deleted Messages (som jag nu raderat från mitt g-mailkonto på servern eftersom den aldrig innehöll ngt). Varför inte?

Jag har även valt att flytta avvisade mail till Arkiv istf att radera dem.

Ska arkiverade mail sparas "på min iPhone" eller på servern i Alla mail?? Vad är skillnaden, blir samma resultat på servern? Vad rekommenderas?

Samma sak för Drafts och Sent Messages, på min iPhone eller på servern? Jag antar att det är en smaksak?

Nya val har dykt upp efter programvaruuppdatering och jag hittar inga svar trots envist googlande. Kan någon svara?

Tack!

Alla mail jag tar bort från G-mail hamnar i papperskorgen i Mail (IOS) vilket jag tycker är ganska bra. Får alltid en andra chans på borttagna mail från G-mail. Kör en radering 1 gång i veckan från Mail - och tömmer.

1
Bevaka tråden