Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Första (?) 64-bitars-appen

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Idag uppdaterades Airport-verktyget i min iPhone 5S. Är det möjligtvis så att detta är första appen med stöd för 64-bitar?

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2013-11-05 09:46

Är garanterat inte första 64bit-appen för iOS. Ingen nytta med 64bit i en sådan relativt enkel app.
I spel och andra tyngre grejer är det däremot klart intressant.

http://www.stuff.tv/64/best-bits-our-pick-64-...

Där ser man *skäms* Det var alltså inte alls första, utan bara den första som hittade till min telefon

Ursprungligen av reboot81:

Är garanterat inte första 64bit-appen för iOS. Ingen nytta med 64bit i en sådan relativt enkel app.
I spel och andra tyngre grejer är det däremot klart intressant.

http://www.stuff.tv/64/best-bits-our-pick-64-...

Njae, spel drar väl generellt ingen större fördel eftersom de ofta är skrivna i lättportad C/C++ med en skvätt ObjC ovanpå. Vanliga Cocoa-appar som bollar många objektinstanser har däremot chans till ganska rejält förbättrade prestanda. Rekommenderar den här: http://www.mikeash.com/pyblog/friday-qa-2013-...

Ursprungligen av reboot81:

Är garanterat inte första 64bit-appen för iOS. Ingen nytta med 64bit i en sådan relativt enkel app.
I spel och andra tyngre grejer är det däremot klart intressant.

Det stora nyttan är att om alla program du kör är byggda för 64-bit så slipper du ha två kopior av olika bibliotek laddade samtidigt.

1
Bevaka tråden