Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Apple TV eller annan mediaspelare

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

He.
Är i tankarna att köpa en mediaspelare till min TV men vet inte vad jag ska välja.
Gillar enkelheten med Apple produkter så Apple TV är en kanidat.
Undrar om det finns något bra sätt att visa bilder på TV:n utan dator?
Har en iphone 4S, kan man spara bilder(eventuellt också filmer) på en NAS tex Cloudbox och sedan spela upp dom på TV:n via telefonen?

Om du kommer åt Cloudbox via din iPhone så kan du spegla hela ditt "skrivbord" på iPhone på TV'n. Eller bara skicka helskärmsbilder och filmer via Airplay.

Mitt råd är dock att satsa på Apple TV om du är ute efter en enhet som streamar i första hand om inte hela ditt filmbibliotek ligger i MP4 eller MKV så du kan konvertera eller lägga in det i iTunes utan några större ansträngningar.

iFlicks är en apprekommendation likaså Subler.

Det gäller bilder i första hand, har inga filmer alls i dagsläget.
tanken är att när jag skaffar en iPad (inom snar framtid) kunna ställa undan datorn helt.
Är man för långt fram i tiden då kanske?
Att kunna klara sig med mobila enheter (iPad eller iPhone) samt kunna utnyttja sitt bibliotek med filmer och bilder? Och utan att hyra lagringstjänster på nätet.

Ursprungligen av Mathias R:

Det gäller bilder i första hand, har inga filmer alls i dagsläget.
tanken är att när jag skaffar en iPad (inom snar framtid) kunna ställa undan datorn helt.
Är man för långt fram i tiden då kanske?
Att kunna klara sig med mobila enheter (iPad eller iPhone) samt kunna utnyttja sitt bibliotek med filmer och bilder? Och utan att hyra lagringstjänster på nätet.

Ja det är du. Du behöver fortfarande en dator för att kunna komma åt iTunes-biblioteket. Däremot kan du såklart köpa filmer/musik på din iPhone/iPad som du sedan speglar till Apple TV. Någonstans kommer du behöva betala för allt dock.

Man kanske får vänta ett par år innan man köper den..
Tål att tänkas på detta, tyvärr så tror jag att det skulle fungera med en mediaspelare med tex Android i. Fast jag helst vill ha en Apple.
Då det inte gäller stora pengar så kanske man får köpa och testa.

• Medlem
  • Hjo
  • 2013-11-06 20:41

Du kan även visa alla bilder som du har i iCloud (Bildström) direkt från AppleTV.

"-- iCloud lagrar också dina bilder och överför dem trådlöst till alla dina enheter5 – även till HDTV:n via Apple TV. Det är det enklaste sättet att få tillgång till allt innehåll, oavsett vilken enhet du använder."

http://www.apple.com/se/appletv/what-is/

Då behöver du inte använda telefonen utan bara ATV > TV...

• Medlem
  • Hjo
  • 2013-11-06 21:22
Ursprungligen av grenhall:

Ja det är du. Du behöver fortfarande en dator för att kunna komma åt iTunes-biblioteket. Däremot kan du såklart köpa filmer/musik på din iPhone/iPad som du sedan speglar till Apple TV. Någonstans kommer du behöva betala för allt dock.

Om man köper/köpt filmer från iTunes oavsett på vilken enhet, så streamas de direkt ner till ATV, ligger i "Filmer" under ""Köpt" och man behöver inte ta omvägen genom iPhone/iPad eller iTunes i datorn.

De filmer man själv gjort kan man dela ut och de syns också på ATV utan inblandning av andra enheter.

Amerikanerna kan även lyssna på all sin musik i ATV då de har iTunes Match...

Ursprungligen av Hjopek:

Om man köper/köpt filmer från iTunes oavsett på vilken enhet, så streamas de direkt ner till ATV, ligger i "Filmer" under ""Köpt" och man behöver inte ta omvägen genom iPhone/iPad eller iTunes i datorn.

De filmer man själv gjort kan man dela ut och de syns också på ATV utan inblandning av andra enheter.

Amerikanerna kan även lyssna på all sin musik i ATV då de har iTunes Match...

Just det ja. Bra minne där.

Ursprungligen av Hjopek:

Du kan även visa alla bilder som du har i iCloud (Bildström) direkt från AppleTV.

"-- iCloud lagrar också dina bilder och överför dem trådlöst till alla dina enheter5 – även till HDTV:n via Apple TV. Det är det enklaste sättet att få tillgång till allt innehåll, oavsett vilken enhet du använder."

http://www.apple.com/se/appletv/what-is/

Då behöver du inte använda telefonen utan bara ATV > TV...

.... Och delar du dina bilder med andra. Typ semesterbilder som andra är inviterade till av dig i Bildström. Så, kan dom också se bilderna direkt på sin TV via deras ATV? (Om dom äger någon) Borde ju vara så..Eller?

Borde ju gälla egna video också då, som du delar via Bildström ( vilket jag ännu inte har gjort)

tackar för synpunkterna. En Apple TV är beställd.

1
Bevaka tråden