Leder inget av stegen ovan till att problemet åtgärdas, förösk att stänga av iCloud-flikar och sedan slå på dem igen:
Avsluta Safari om det är öppet.
Dubbelklicka på hemknappen. Dina öppna program visas på en rad längst ned på skärmen.
Sök efter Safari-symbolen. Tryck på och håll med symbolen tills symbolerna för dina öppna program börjar skaka.
Tryck på den röda cirkeln på Safari-symbolens övre vänstra hörn. Symbolen försvinner från listan.
Återgå till normal funktion genom att trycka en gång till på hemknappen.
Tryck på Inställningar och sedan på iCloud.
Tryck på Safari för att stänga det. Tryck antingen på Behåll eller Radera från min iPhone när du tillfrågas om du vill ta bort synkroniserade data.
Tryck på hemknappen för att avsluta Inställningar och vänta i omkring en minut.
Tryck på Inställningar och sedan på iCloud.
Tryck på Safari för att aktivera det.
Tryck på hemknappen.
Öppna Safari och se om problemet har avhjälpts.
Stäng av och starta om din iPhone. Det kan låta simpelt, men det initierar nätverket och inställningarna på nytt och kan ofta åtgärda problem.
Obs! De öppna flikarna i Safari på den använda enheten som stöds visas inte i samlingen iCloud-flikar på den enheten. De visas dock på dina övriga enheter som stöds.
Ta bort flikar från fliklistan
Ta bort en flik från listan med iCloud-flikar genom att stänga den fliken i Safari på den Mac som du använt för att komma till den webbplatsen. Fliken tas inte bort från listan om du avslutar Safari, ställer Mac-datorn i viloläge eller stänger av den. Har du inte längre har tillgång till enheten som du använde för att komma till den fliken, rensas fliken automatiskt från listan efter sju dagar om den inte uppdateras.