Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iPhone + iWatch

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Nu finns ju inte denna denna kombo men jag börjar se lite utökade användningsområden för detta, om vissa kriterier uppfylls dvs.

Jag misstänker att jag inte är den enda som i vintertider när man har vinterjacka, halsduk, vantar och tre tröjor på sig muttrar lite när man ska försöka få upp telefonen ur fickan, för att tex. byta skiva, starta/avsluta en app, kika vem som skickade sms etc.

Om nu iWatch kunde fungera som en extern skärm och fjärrkontroll till telefonen där man kunde i princip styra hela sin telefon (i alla fall de vanligaste funktionerna enligt ovan) så tror jag (om den var snygg) att jag skulle kunna tänka mig att ha en "klocka" på armen igen. Vad mer skulle man kunna göra tycker ni?

Jag håller med och skulle definitivt kunna tänka mig en klocka som förutom att visa tiden ger mig notifikationer från telefonen, låter mig byta spår och ta emot/avvisa samtal samt ringa upp.
Vad som är viktigt är att den alltid visar tiden, dvs man ska inte behöva trycka på något för att se vad klockan är som om man till exempel har en iPod Nano som klocka.

1
Bevaka tråden