Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

MP3-hämtarprogram

Tråden skapades och har fått 31 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Oregistrerad
  • 2002-04-28 00:08

Tjenare!
Undrar om det finns nåra bra mp3hämtasrprogram nu som kommit som man kanske missat. t ex klienter för morpheus och de andra såna nätverken... har ju audiogalaxy och det funkar ju ofta bra, men ofta är det ju att man inte får hämta låtar därifrån. Har för mig att jag läste nämligen för ett tag sen att en klient för Morpheus skulle komma, men har det gjort det? Och iMesh, finns det nån för den?

Har du testat Limewire?
http://www.limewire.com/

  • Oregistrerad
  • 2002-04-28 14:45

Japp det har jag. Och glömt av att jag hade det Hehe, har nog råkat ta bort det ur dockan och så låg det på ett konstigt ställe på hårddisken. Men tack för påminnelsen!

Jag får nog rekomendera Direct connection under Windows.

Fast det kan ju bli problem om man inte har en sunki windows dator.

Därför kan du trolla om din Mac till en, med Virtual PC.

Sedan installerar du Direct Connection & vips så sitter du där och kan gotta dig bland film & musik.

Har du Mac OS X så är ju Sputnix det allra bästa.
finns på Version Tracker

Vill du ha sen texter till det flesta låtar så sök efter Lyric Tracker Client, det är ett toppenprogram.

Håller med! Sputnix kickar andras rumpa när det gäller mp3. Hey dom hade tillochmed Beenie Man -"No Mama No Cry"

Sanslöst bra!

  • Oregistrerad
  • 2002-04-29 02:03

Sputnix är ju en Audiogalaxy-klient, men som sagt så kan man ju inte alltid hämta låtar därifrån. Men bredden på utbudet är det verkligen inget fel på!
Ingen som vet om det finns nån annan klient till Direct Connect än just JavaDirectConnect som jag kör i OS X nu? Den funkar ju, men känns väldigt buggig och seg. Dessutom kan man bara (vad jag kan se) hämta en fil åt gången i det programmet.

"Aquisation"

www.xlife.org

/M

  • Medlem
  • Schtåkkhålm
  • 2002-04-29 13:36

iSwipe är ett schysst mp3-letar program. Letar och laddar ner från Hotline, Gnutella, Open-Napster och Audiogalaxy på samma sökning

Finns både till OS9 & X
www.hillmanminx.com

Sputnix är ju en Audiogalaxy-klient, men som sagt så kan man ju inte alltid hämta låtar därifrån. Men bredden på utbudet är det verkligen inget fel på!

Oftast brukar man kunna hitta spärrade låtar under andra "modifierade" artist/filnamn.
Utelämna t.ex. artist, eller testa o sök på delar av titeln. Brukar hitta alternativa filer till de flesta "spärrade" låtar på detta sätt.

  • Oregistrerad
  • 2002-04-29 23:57

Japp, man brukar kunna hitta låten man vill under andra namn och så. Men ibland så går ju faktiskt inte det heller...

  • Medlem
  • Kalmar
  • 2002-06-28 18:24

Kör förtillfället Neo (Cocoa). En lovande Kazaa klient.
Hittar det mesta.
Intresserade hittar den här: Versiontracker

Några andra tips?

[ 07 Juli 2002, 14:53: Meddelandet ändrat av: kuspen ]

  • Oregistrerad
  • 2002-07-02 14:57

Audiogalaxy är ju stängt.. någon som vet när de kommer upp igen???

  • Oregistrerad
  • 2002-07-02 15:29
Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Skinny:
Audiogalaxy är ju stängt.. någon som vet när de kommer upp igen???

De kommer öppna den dagen de får godkända i sitt sortiment. Dvs jag tror aldrig vi kommer få se dem igen. Det komme rbli som med Napster med all sannolikhet.

Jag letar efter ersättare, för nu hittar man ju ingen ny musik att testa så man kan shoppa lite plattor igen...

  • Medlem
  • 2002-07-02 21:59

Frustrationen är djup mot AG´s förbannade © ,dom hade ju fan allt *snyft*

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2002-07-02 22:17

Se diskussionen "NY "Acquisition " ute! "

Testa det programmet!

Jag kör via edonkey2000 (nätet??) kör mldonkey och cocoadonkey som är ett grafiskt skal till mldonkey. annars får man sitta i terminal och mins kunskaper är lite begränsade (ok, orkar inte lära mig just nu Funkar jäkligt bra att tanka ner prylar dock mest Divx men en hel del MP3 oxo....

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2002-07-03 14:21

Jag undrar bara var jag kan få reda på vilka servrar jag kan skriva in i lista i donkey.

Vet någon?

Ylan

  • Oregistrerad
  • 2002-07-04 01:53

Var hittar man detta Donkey som de pratas om...?

  • Medlem
  • Kalmar
  • 2002-07-07 14:50

Fortfarande inga kamrater som testat Neo. Hittat i princip all den musik jag letat efter.
Uppdaterad 4/7

[ 07 Juli 2002, 14:54: Meddelandet ändrat av: kuspen ]

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2002-07-12 22:47

Ok, har laddat ner neo och stoppat in startkittet med ip-nummer. Och hittar ganska lite musik. Har du sökt igenom hela matrisen för ip-nummer innan du började leta musik eller finns det något trick eller är jag korkad?

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Ylan:
Jag undrar bara var jag kan få reda på vilka servrar jag kan skriva in i lista i donkey.

Vet någon?

Ylan

edonkey servrar hittar du på http://www.edonkey200.com där hittar du även deras variant av programmet men jag kör med mldonkey och cocoa donkey som är grafiskt gränssnitt. Kolla på versiontracker......

[ 12 Juli 2002, 23:28: Meddelandet ändrat av: screwpull ]

  • Oregistrerad
  • 2002-08-17 13:58

Acquisition rockar!

fullvärdig tronföljare efter napster!

Mmm, Acqusition! +++++
Me like it!

  • Oregistrerad
  • 2002-08-20 09:58

Hmmm. Jag tycker mig se en del personer som propagerar för att man inte ska vara pirat på mjukvara som tycker det att det är ok att ladda ner musik från piratservers. Är inte det samma sak?

Och jag är inte moraliserande i detta inlägg utan bara konstaterande

Jag köper såklart det jag gillar.

  • Medlem
  • Kalmar
  • 2002-08-20 10:22
Citat:

quote: Hmmm. Jag tycker mig se en del personer som propagerar för att man inte ska vara pirat på mjukvara som tycker det att det är ok att ladda ner musik från piratservers. Är inte det samma sak?

På med luppen. Vad hemskt,Uhh..!!

  • Oregistrerad
  • 2002-08-20 19:07

Varför går mitt Aquisition så långsamt??
Man hittar ju allt man vill, nästan, men sen ligger mina hastigheter på max 15kbit/sek.

Någon som vet?

  • Medlem
  • International user
  • 2002-09-09 13:50

neo har helt plötsligt slutat fungera på min dator efter en kernelpanik på en av mina användare, funkar inte ens efter om installation... funkar oxå kanske i bara i nån minut på andra användare på datorn... ganska väldigt skumt tycker jag...

Aq.....stion eller hur d nu stavas igen suger ganska så mycket, segt som fan....

dc, verkar va krångligt att ställa in precis som edonkey, trotts att jag gjort precis som d står i en fil för att få d att funka.... (ska kolla lite mer idag på d...)

nu är mina åsikter slut.. *puhh*

Neo är ju rena skräpet kan man tillägga.

Bevaka tråden