Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Apple TV kopplar ner airplay

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Norrköping
  • 2013-11-25 18:22

Vet inte om problemet kanske ligger i iPhone istället för i Apple TV. Hur som helst så har den börjat stänga ner streamad video från telefonen så fort "skärmsläckaren" går på. Detta har funkat klockrent tidigare, så frågan är vad som kan ha hänt?

Prova först med att starta om alla enheter ATV/iPhone/router.

• Medlem
  • Norrköping
  • 2013-11-25 18:33
Ursprungligen av keptang:

Prova först med att starta om alla enheter ATV/iPhone/router.

Borde jag förstås ha skrivit, men det var det första jag kom på att testa så det är redan gjort...

• Medlem
  • Norrköping
  • 2013-11-25 19:51

Knepigt det här... Från min iPad (gen. 3) funkar det hur bra som helst, men när iPhone 5'an ska göra jobbet blir det pannkaka. Båda enheterna kör iOS 7.04... Några idéer?

Ursprungligen av lensv:

Knepigt det här... Från min iPad (gen. 3) funkar det hur bra som helst, men när iPhone 5'an ska göra jobbet blir det pannkaka. Båda enheterna kör iOS 7.04... Några idéer?

Vad händer om du startar videon igen och släcker skärmen sen? För mig har det du beskriver hänt några gånger och då har jag bara återupptagit videon så har det fungerat därefter.

• Medlem
  • Norrköping
  • 2013-11-26 14:44
Ursprungligen av Scarecrow:

Vad händer om du startar videon igen och släcker skärmen sen? För mig har det du beskriver hänt några gånger och då har jag bara återupptagit videon så har det fungerat därefter.

Samma sak händer, dvs. det funkar tills skärmen släcks igen… Faktum är att det räcker med att "öppna" skärmen på luren så drar videon igång automatiskt på Apple TVn. Det känns lite som att det borde vara en inställning, men jag hittar ingenting relevant

• Medlem
  • Sollentuna
  • 2013-11-26 15:26
Ursprungligen av lensv:

Samma sak händer, dvs. det funkar tills skärmen släcks igen… Faktum är att det räcker med att "öppna" skärmen på luren så drar videon igång automatiskt på Apple TVn. Det känns lite som att det borde vara en inställning, men jag hittar ingenting relevant

Låter som att det är appen det är fel på. SVT Play betedde sig likadant ett tag efter att Apple reviderade AirPlay-API:t, tills utvecklarna anpassade appen. Detta var dock länge sen.

Vilken app gäller det? Är det likadant i andra appar?

• Medlem
  • Norrköping
  • 2013-11-26 16:33
Ursprungligen av Vassius:

Låter som att det är appen det är fel på. SVT Play betedde sig likadant ett tag efter att Apple reviderade AirPlay-API:t, tills utvecklarna anpassade appen. Detta var dock länge sen.

Vilken app gäller det? Är det likadant i andra appar?

Ja se på f*n... Visst var det appen (Kanal 5 Play). Att jag inte tänkte på det direkt... Tack Vassius, en ominstallation gjorde susen

Det finns ett utbytesprogram för felaktiga apt

Jag vet inte om jag helt svarar på ditt problem, men jag har haft en massa problem med min apple tv gen3. Framförallt är problemet att den kopplar den medan jag lyssnar på musik. Det är jättemånga som rapporterar problem med sin apt3 och det finns en förklaring, som inte många känner till.

Kolla ert serienummer och läs artikeln nedan så kan ni få den utbytt.

http://9to5mac.com/2013/04/15/apple-says-smal...

1
Bevaka tråden