Jag har under en längre tid använt det helt fantastiska programmet TouchDraw när jag gör ritningar på jobbet. Detta program finns bara till Mac och iPad oturligt nog. Utvecklarna lovade tidigare att göra en Windowsversion också men pga av oväntat låg försäljning så har de inte längre råd att fullfölja.
Eftersom jag inte är ensam på firman och då alla andra bara kör PC så är jag därför ute efter ett alternativ som inte kostar skjortan.
Kraven är att det skall gå att göra ritningar med olika lager på ett enkelt men snyggt sätt. Programmet får gärna vara webbaserat, men ett "riktigt" program är också helt ok så länge det är plattformsöverskridande.
Om ovanstående inte går att lösa så är kravet istället att filerna åtminstone kan sparas i SVG-, t2d- eller vdx -format så att jag kan öppna dessa i TouchDraw och tvärt om.
Det måste också gå att importera pdf- och bildfiler till programmet. Till sist är det också nödvändigt att kunna skapa egna "stenciler", alltså egna figurer som enkelt kan dras ut till respektive lager.