Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Thunderbolt to Gigabit Ethernet Adapter fungerar inte men...

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej!

Har precis köpt en Thunderbolt to Gigabit Ethernet Adapter som inte verkar fungerar som den ska, men min gamla Usb to Ethernet Adapter fungerar. Har precis fått fiber och jag har spenderat timmar med att ligga på vinden och dra kablar.

Så här ser det ut just nu. Medieomvandlaren sitter i hallen tillsammans med en netgear 10/100/1000 switch, därifrån går två kablar till vardagsrummet där vi placerat routern. Vi är mest i vardagsrummet så där är det bäst att ha routern plus att vi skaffat ip-tv som är inkopplat där. Sedan går en kabel tillbaka till switchen som sedan delar ut nätverk till två andra rum. När jag kopplar in thunderbolt adaptern i min nya MB Pro retina 15" så går internet riktigt långsamt och sen så timear den ut. Kopplar jag in usb adaptern får jag 94 mbit/s.

Är adaptern trasig tro eller är det något som är galet?

Hur ser det ut i nätverksinställningarna?

Om du kör på thunderbolt, se då till att den ligger högst i listan och att du inget använder något annat interface utan att veta om det.

1
Bevaka tråden