Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Mejlproblem, men hur svårt ska det vara :-(

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej, Istället för Outlook har jag börjat använda OS X Mac mejlen. Men den ser ju lite annorlunda ut.

När jag bifogar dokument eller speciellt bilder lägger det sig "öppet" i mejlet. Man kan ju knappt skriva i mejlet sen.
Finns det en inställning till att ändra detta, vill ju bara ha det bifogat som vanligt, där mottagaren måste klicka för att öppna det, alt spara ner…. Känns som en lättare ändring, men jag vet inte hur man gör. Tacksan för all hjälp.

Karin

Använder själv inte Mail.app, men det här kanske kan vara något:
http://www.macinstruct.com/node/502

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2013-12-17 16:45

Du kan högerklicka på dokumentet och välja "Visa som symbol". Tvärtom kan du också högerklicka på en dokumentsymbol och "Visa på plats".

Förinställningen i Mail.app är att den visar bilder och ensidiga pdf-dokument "inline", längre dokument som en symbol. Dessutom kan man för nästan alla alla filtyper markera en bilaga och trycka på mellanslag så man ser en översikt med QuickLook.

Terminalkomandot i barbapappas länk ändrar så att man aldrig visar bilagor inline. Jag är dock osäker på om det fortfarande fungerar i OSX 10.9.

Hur mailet sedan ser ut hos den som mottar det kan du aldrig veta. Det beror på vilket mail-program och inställningar som gjorts på andra sidan.

1
Bevaka tråden