Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Foto-visnings-app som stöder keywords?

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Finns det nån foto-visnings-app som stöder keywords/nyckelord enligt IPTC, d.v.s. sådana som man skriver till en bild med t.ex. Lightroom?

Den inbyggda bild-appen verkar inte göra det. iPhoto för iOS verkar inte göra det. Den har förvisso en tagg-funktion, men jag lyckas inte se några taggar i de bilder jag för över från dator till padda. Jag vet att taggarna finns i bilderna i datorn.

Det enda jag lyckats hitta är SortShot (https://itunes.apple.com/us/app/sort-shots-ip...) som låter bra men de två recensionerna är ju inte så lysande.

Jag vill alltså kunna synka foton från dator till iPad/iPhone, och kunna söka sortera på de keywords som är inbakade i bildfilerna.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2013-12-30 11:35

Ja, jag har testat iPhoto för iOS och den visar inga keywords.

Jag har alltså bilder med keywords i Lightroom på min dator. Jag exporterar dessa bilder till en mapp. Tittar jag på bilderna i Finder/Inspector så ser jag dessa IPTC keywords. Jag synkar sen dessa bilder, via iTunes, till min iPad, så att de dyker upp som album i den vanliga bild-appen. Men jag hittar ingen app för iOS som sen kan visa/läsa/förstå dessa keywords.

1
Bevaka tråden