Björnström gjorde det ursprungligen. Men det är längesedan nu.
Ja, det har varit motigt med macbörsen som fritt alternativ. Mav får väl hoppas att någon har glädje av en sida som bara har ambitionen att vara "sjysst". MacWorld fick bråttom att döpa tillbaka radisarna till MacBörsen, åtminstone upplevde jag det så. När jag skapade sidan trodde jag i varje fall att gamla macbörsen gått i graven, vilket den tydligen inte hade. Jag kunde i varje fall inte hitta den när macpressen försvann och det var därför jag skapade macbörsen. Det viktigaste tycker jag är att man ska kunna söka på geografiskt område eftersom det är stor skillnad att åka och köpa lokalt mot att komma överens om att skicka saker och hur betalningen ska skötas. Av detta skäl funderar jag på att ta bort "hela Sverige" som alternativ nästa gång jag får tid att dona med macborsen.com.
En annan tanke var att det ska vara lätt att komma ihåg adressen så att man kolla annonserna även om man inte är på en dator med ens egna bokmärken.
Men jag får ju erkänna att jag trodde det skulle vara ett hundratal annonser som låg ute för det mesta när jag sjösatte sidan.
Det var också viktigt att det inte skulle ligga gamla mögliga annonser på macborsen, därför är de äldsta max 30 dagar. Det gör ju också att det blir få annonser.
Med tiden kanske den etablerar sig ändå. Så länge jag har råd/lust att satsa kostnaden för webbhotell och domän ur egen ficka kommer den att finnas. Jag ville skapa den sida jag själv saknat. Det kan ju vara värt något