Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Rädda raderade bilder på iphone

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej!

SÅ här ligger det till. I helgen skulle jag uppdatera min frus iphone 5 till det senaste iOS. För att frigöra utrymme så la jag över massa bilder till datorn(iPhoto), jag såg att bilderna kom in i iPhoto. Så när jag tog bort bilderna på Iphonen samtidigt som jag hade den ansluten till macbooken så tänkte jag inte jag att det skulle försvinna på datorn. Men det märkte jag igår att alla bilder var borta. Har inte gjort någon säkerhetskopia på telefonen sen bilderna togs och har ingen säkerhetskopia på datorn sen bilderna försvann där. Har även kollat icloud och där är inget.

Finns det någon hjälp??

Oerhört tacksam för svar.

Det är nog kört. Har ni aldrig gjort säkerhetskopia till iTunes på en dator eller till iCloud direkt från telefonen?

Du kan prova med iExplorer.
Men är det borta så är det borta.

tror inte hon har det. Men är det lättare å få fram bilderna om dom varit i iPhoto och vänt? från macbooken.

Ursprungligen av JohanT85:

tror inte hon har det. Men är det lättare å få fram bilderna om dom varit i iPhoto och vänt? från macbooken.

Importerade du bilderna i iPhoto? Det låter inte som du gjorde det, utan du såg endast bilderna som låg på er iPhone?
http://support.apple.com/kb/ht4083?viewlocale...

Importerade du inte så finns inte bilderna på datorn och har aldrig varit där.

...är det lättare å få fram bilderna om dom varit i iPhoto och vänt...

Jag tror inte att de har varit i iPhoto och vänt. För om du har gjort en import till iPhoto, så ligger de kvar där, även om du senare raderar dem i telefonen.

Har du kollat iPhotos papperskorg?

Hej igen! tack för svaren!

Jo jag importerade bilderna och har gjort detta tidigare, men ligger inte i papperskorgen eller i senaste importerade. Jag såg att de importerades pga att jag såg att kapacitetn på datorns hårdisk minskade under importering, från flera GB till 500mb.

...Jo jag importerade bilderna...

Då har du gjort något annat konstigt, för de försvinner inte från iPhotos bibliotek bara för att de raderas i telefonen.

Det kan inte vara så att du har flera iPhoto-bibliotek, och att den importen gjordes till ett annat bibliotek, och att de ligger kvar där?

...datorns hårdisk minskade under importering, från flera GB till 500mb.

Har det lediga utrymmet ökat igen nu? Annars lär väl bilderna finnas kvar någonstans.

Och rent allmänt så du ska nog fundera på att rensa lite på hårddisken. Det är inte bra att ha så lite som 500 MB ledigt. En gammal tumregel är att alltid ha minst 10% ledigt.

Ja den tanken med ledigt utrymme har slagit mig oxå
Ja det lediga utrymmet är detsamma som innan importeringen, men jag såg klart å tydligt att kapaciteten sjönk under tiden importeringen gjordes :S

1
Bevaka tråden