Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum. Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.
Läste just detta o jag rekomenderar alla med en Gmail adress att läsa det. Tydligen lanserar Google en ny "fantastisk" funktion som gör det möjligt för vem som helst att maila vem som helst med en Gmailadress även om de inte känner till den exakta adressen. Kopplingen är Google+
Nä "farligt" är det nog inte men om man vill undvika spam så bör man korra inställningarna. Enda skälet tillatt jag skaffade ett Gmailkonto var att jag fick för mig att det var enda sättet på vilket jag kunde ha ett Youtube-konto i vilket jag prenumererar på diverse strömmar. Jag använder andra mailkonton för e-post
Och artikelförfattarens slutsats är att det är dags att gå till iCloud. Aldrig, säger jag. Apple och deras iCloud är en fullständig katastrof när det kommer till bland annat webmail.
Nåja, har stängt tack denna funktion redan, men bra med tipset!
Det går inte att nå den om man loggar in med Safari på iphone eller ipad, man måste in i desktopversionen. Om man använder browsern Mercury går det dock att ställa in en annan "user agent" än mobil o gå förbi den begränsningen
Och artikelförfattarens slutsats är att det är dags att gå till iCloud. Aldrig, säger jag. Apple och deras iCloud är en fullständig katastrof när det kommer till bland annat webmail.
Nåja, har stängt tack denna funktion redan, men bra med tipset!
Jag kör med Yahoo som iofs tyvärr sabbats lite av Mayer då hon har försökt få det att likna Google. Gmail-kontot används endast för inloggning på Youtube o Drive