Nja, det fungerade som sagt bra för det mesta. Då gick det direkt.
Men ibland ville det sig inte alls, trots att vi hade gått igenom proceduren för att släppa IP-adress. Då var det ingen mening med att flytta kabeln fram och tillbaks. Det var snarare att stänga av kabelmodemet i minst fem otäckt långa och jobbiga och frustrerande och dumma timmar som gällde. Och sedan hoppas på att magin skulle fungera.
Hur det fungerar för dig har antagligen mycket med chellos servrar att göra. Men så där alldeles problemfritt var det alltså inte för mig heller. Jag tror det handlar om att servern du kopplar upp dig mot måste frigöra eller "glömma bort" IP från senaste uppkopplingen. Om du har tur så finns det någon här som vet mer, för när det krånglar är min standardlösning att det handlar om magi. Möjligen kan du klia adsl-modemet bakom örat också, men jag garanterar inte resultatet.
Och som du säger, macgunde, så är ju routern en lösning på problemet, men jag utgick ifrån att Infinity8 kanske inte har något direkt behov att att koppla upp båda datorerna. Om behov finns - köp en router! Om det bara handlar om att testa att koppla upp den andra datorn för skojs skull, så kanske man inte vill lägga några pengar alls på det.